הוועדה לפניות הציבור של אייכלר? “כאן הכותל המערבי של האזרח”

יו"ר הכנסת: הוועדה הזו שונה מכל ועדות הכנסת, כי "אין לה גבולות מוגדרים המגבילים את תחומי פעילותה. לכן הסמכויות שלה תלויים במיומנות של יו"ר הוועדה" • ומה אמר אייכלר?
נחמן גור
י"ב תמוז התשע"ה / 29.06.2015 16:51

הוועדה לפניות הציבור, בראשה עומד ח”כ ישראל אייכלר, החלה בדיונים היום.

ראשי ארגוני הנכים, שהשתתפו בפתיחת דיוני הועדה, אמרו: “שנים רבות אנו נלחמים למען זכויות הנכים והנזקקים לשירותי הממשלה בכל הוועדות. אבל הועדה לפנות הציבור היא הבית שלנו, כאשר אף אחד לא עונה לנו. זה ‘הכותל המערבי’ של כל אזרח ולא רק של הנכים והנזקקים”.

יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר כי הוועדה הזו שונה מכל ועדות הכנסת. “אין לה גבולות מוגדרים המגבילים את תחומי פעילותה. לכן הסמכויות שלה תלויים במיומנות של יו”ר הוועדה להיות כתובת לפניות של כל אזרח. ועדה זו הופכת את הכנסת לכתובת לפתור את בעיות האזרח היחיד, ולא רק לדיונים וקביעת חוקים ומדיניות כללית”.

 יו”ר סיעת יהדות התורה ח”כ מנחם אליעזר מוזס בירך את היו”ר הנכנס ח”כ ישראל אייכלר בשם הסיעה כולה.

שר הדתות דוד אזולאי, שהיה יו”ר הועדה בשנים עברו, בא לברך את היו”ר הנכנס וציין: הוא “האיש הנכון במקום הנכון”. לדבריו, “הוועדה הזאת היא מוסד חסד. זאת הוועדה לעשיית חסד עם הבריות ורבים וטובים נעזרו בוועדה אל מול כל המנגנון השלטוני”.

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, בירך את היו”ר וציין כי כבר בכנסת ה-16 הוא כיהן כיו”ר הוועדה החשובה הזאת בהצלחה. גפני סיפר כי הגרא”מ שך זצ”ל אמר לו בהיכנסו לכנסת, כי אינו יודע על הדברים החשובים בעשיה של חבר כנסת. אבל זאת הוא יודע:  כאשר הוא מסייע לאלמנה אחת שאין לה דירה ועוזר לה להשיג קורת גג לראשה – זה הדבר החשוב ביותר.

יו”ר הועדה לשעבר ח”כ אורי מקלב העיד על חשיבות הוועדה ועל הצוות המסור שמסייע לכל פונה ו”עושה דברים רבים שאינם מגיעים לכותרות, אבל חוללו מהפכות גדולות שהיום כולם לוקחים עליהם אשראי, כמו מהפכת הסלולר, המאבק למזון לתינוקות, והשינוי ביחס ועדות הביטוח הלאומי לנכים, הכל החל מן הוועדה הזאת בשקט ובצנעה”, אמר מקלב, והוסיף כי בכל מפלגה אחרת, ח”כ ותיק כאייכלר היה כבר שואף להיות שר או סגן יו”ר כנסת. “כאן הוא ביקש לחזור דווקא לוועדה העוסקת בפניות הציבור”.

היו”ר אייכלר הודה למברכים ואמר: “אנו זקוקים לסייעתא דשמיא, שבלעדיה לא נוכל לעשות מאומה. הוועדה הזאת היא בבחינת ‘עבדות אני נותן לך ולא שררה’. זו עבודה לא פשוטה עם אנשים מאוכזבים, שנתקלו בחומות הביורוקרטיה הקשה. הרי מי שהסתדר עם המנגנון, לא פונה לוועדה.

“רוב פעילותה אפופה באלמוניות, במסגרת החסיון לפונים. לא לחינם כולם רצו לסגור את הוועדה הזאת. זאת הוועדה היחידה הניצבת לצידו של האזרח אל מול השלטון.

“כל ועדות הכנסת עובדות עם המימשל והפקידים וארגונים גדולים. האזרח הפרטי אינו יכול לומר את דברו, מלבד באמצעות שליחיו הנבחרים חברי הכנסת. הוועדה היחידה שבו כל אזרח הוא ‘מאן דאמר’ להביע רצונותיו ולהיאבק על זכויותיו אל מול השלטון, היא הועדה לפניות הציבור. לכן הצלחת הוועדה וחבריה, היא הצלחת האזרח לפתור את בעיותיו – והן רבות”. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קבלת דרגה במשפחתונים
    04/01/2016 12:51
    יהודית גרינשטיין
  1. שלום וברכה , מזה כשלושה חודשים אני מנסה לקבל דרגה ונתקלת בקשיים ללא סוף, הדבר כרוך באי נעימות רבה, אני מטריחה המון אנשים וכל פעם הם שולחים שזה לא קריא. שלחתי גם בפקס וגם במייל 4 פעמים!!! זה הופך להיות ממש מטרד!!
    עכשיו לאחר 3 חודשי מריטת עצבים הם נזכרים לבקש ממני דוח תשלומים חתום ממשרד החינוך בגזברות, הפכתי עולמות כדי להשיג את זה מהר, אנא בבקשה תעזור לי לגמור עם הסיפור הזה , לשבר את האוזן רק שתבין שמשכנתא הצלחתי לקבל תוך חודש וחצי אבל דרגה למשפחתון כמעט 4 חודשים ועדיין לא ? האם כך דואגים לציבור שנצא לעבוד….??? תודה רבה