הסדר פיצויים: יעקב לבין יקבל מ’יתד נאמן’ שני מיליון שקל

שופטת בית הדין האזורי לעבודה אישרה את הסדר הפיצויים בין מנכ"ל 'יתד נאמן' לשעבר יעקב לבין ובין החברה המוציאה לאור את העיתון • המגזין קטיפה יישאר בידי 'יתד'
שמואל הכהן
י"ב אייר התשע"ד / 12.05.2014 17:18

שופטת בית הדין האזורי לעבודה, חנה טרכטינגוט, אישרה את הסדר הפיצויים בין מנכ”ל עיתון ‘יתד נאמן’ לשעבר, יעקב לבין, לבין החברה המוציאה-לאור את היומון הליטאי ‘יתד נאמן’.

ההסדר בוצע בתביעת פיצויים ועגמת נפש שהגיש לבין לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב נגד העיתון, לאחר שלפני שנתיים, בסוף חודש מאי 2012, חל מהפך בשליטה בעיתון – שבסופו מצא עצמו לבין מחוץ לעיתון.

כזכור, עמותת ‘יתדות תשמ”ו’ מינתה במהלך דרמטי את איש העסקים מארצות הברית הנגיד שמעון גליק, ממקורביו של הגראי”ל שטיינמן – ליו”ר העמותה. במקביל פוטר העורך הראשי של העיתון נתי גרוסמן, וגם מנכ”ל העיתון יעקב לבין מצא עצמו מפוטר, לאחר הליך של התכתשות במשרדי העיתון, כאשר כל צד הציב חברת אבטחה במקום.

אלא שבעוד שלגרוסמן שולמו הפיצויים ללא התנגדות, לבין – שפוטר כשבועיים אחריו – נתקל בסירוב. על מכתב הפיטורים שלו נכתב כי אינו זכאי לפיצויים מכמה סיבות.

ביולי 2012 הקים לבין יחד עם גרוסמן את העיתון ‘הפלס’.

במהלך השנתיים שחלפו מאז המהפך, ניהל לבין מאבק משפטי ודרש פיצויים מהנהלת העיתון, על עבודה של 20 שנה. במקביל, עמותת יתד נאמן הגישה כנגדו תביעות על נזקים שלדבריהם גרם לעיתון במהלך השנים.

השבוע הגיעו הצדדים לסיכום פשרה, לפי לבין יקבל בחמישה תשלומים סך 2,060,000 בגין פיצויי פיטורים ובגין עגמת נפש שנגרמה לו. בנוסף הסכימו הצדדים, כי חברת קטיפה מדיה ואסטרטגיה בע”מ תהיה בבעלות לבין על כל נכסיה והתחייבויותיה. מנגד בעלי חברת קטיפה (לבין – ש.ה.) מוותרת על כל טענה בדבר שימוש בשם קטיפה על-ידי הנתבעת (יתד נאמן – ש.ה.). בכך מתנתק הקשר בין חברת קטיפה למגזין קטיפה – מגזין הנשים של יתד נאמן שיישאר תחת שמו.

השופטת חנה טרכטינגוט כותבת בהחלטה: “הגענו להסכמה לפיה לחיסול סופי ומוחלט של כל התביעות ההדדיות בין התובע והנתבעת, מכל מין וסוג שהוא, תשלם הנתבעת (יתד נאמן ש. ה.) לתובע (יעקב לבין ש.ה.) בגין פיצויי פיטורים ובגין עוגמת נפש ב-5 תשלומים החל מהחודש הבא סך של
2,060,000”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כמה שאלות לחלאה לבין ולדומיו נבלות המחבלים וכנופיית שערי חסד שר"י
    12/05/2014 17:42
    אבי
  1. א. מי התיר לכם לפנות לערכאות? למה הוא לא מתיר גם לאחרים?
    ב.חבל על הסדר הפיצויים אך זה מראה כמה הייתם מושחתים ואיזה שכר קיבל הלז וכנראה גם העורך שפוטר, ודאי על חשבון פראיירים תמימים שהיו מנויים ועל חשבון העובדים שנעשקו על ידי אותה חבורה.