חשש מקריסה במירון: ‘ועדת ארבעה’ תציג פתרונות מהירים

בדיוני ועדת הפנים על ההילולא במירון התברר: היערכות המשטרה, ומשרדי התחבורה והתיירות טרם הושלמה • כלפה: "האירוע ייצא משליטה" • הח"כים אייכלר, אזולאי, צור וכלפה ינסו להגיע לפתרונות מהירים • ראש אגף התנועה במשטרה: אם יתאפשר - גם החברות הפרטיות יגיעו למירון
נחמן וייס
י"ב אייר התשע"ד / 12.05.2014 15:13

ההכנות למירון:  ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת דנה לפני הצהריים (שני) בהיערכות להילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון במוצאי שבת הקרובה. במהלך דיוני הוועדה התברר כי היערכות המשטרה, משרד התחבורה ומשרד התיירות לאירוע טרם הושלמה.

 • לערוץ המיוחד: חוגגים ל”ג בעומר בחרדים 10

בדיון השתתפו כלל הגורמים הרלוונטים האחרים לתפעול האירוע: משרד התיירות, משרד התחבורה, המשטרה, מד”א, גופי החירום וההצלה ונציגי חברות התחבורה.

במהלך הדיון התבררו הכשלים בהערכות להילולא, כשהמשטרה מצהירה שלא תאפשר כלל הגעה של רכבים פרטיים.

יו”ר הוועדה ח”כ מירי רגב, טענה שלא יתכן שהמשטרה לא תתן מענה לבאים, וכי לא ניתן לאסור על אנשים להגיע ברכבם. “אם הצפי שלכם הוא ל-10.000 רכבים, אז תכשירו חניונים בסביבות מירון בשביל כולם”, אמרה.

ח”כ משה גפני תקף את ההערכות, ואמר כי אם היה מדובר באירוע חילוני בתל-אביב, ודאי כל הדרכים היו כבר מסודרות כפי שצריך ולא היה שום תקלה.

 ח”כ זבולון כלפה מהבית היהודי אמר:  “אני לא מצליח להבין מה קורה כאן ואיך הגורמים השונים עדיין לא ערוכים. תמוה בעיני שאנחנו נמצאים אחרי שנה של דיונים, והדבר הכי בסיסי כמו מגרשי חניה מוסדרים לא נעשה עדיין. זה נשמע לי משונה ומוזר והתוצאה שתהיה בסופו של היא שאנשים יפלסו לעצמם דרכים להגיע בכלי רכב פרטיים – והאירוע יצא מכלל שליטה”.

ח״כ יעקב אשר אמר: ״כשהאפיפיור ביקר פעם אחת בצפון הושקעו מליונים בתשתיות. כשהמדינה תכיר במירון כאירוע רשמי המחייב הקצאת משאבים לסלילת כבישים וחניונים – יהיה פתרון. אי אפשר לחזור כל שנה על פתרונות מאולצים ולקיים ישיבות עם כל הגורמים הרלוונטיים ולהיכשל שוב, ולכן אין מנוס מהקצאת משאבים אלו״.

בסיום הדיון הוחלט כי תוקם ועדת משנה מיוחדת – ‘ועדת הארבעה’, ובה יהיו חברים הח”כים ישראל אייכלר, דוד אזולאי, דוד צור וזבולון כלפה. הוועדה תתכנס מחר בצהריים, ותנסה להגיע לפתרונות מהירים כבר השנה, כשבין היתר נבחנת האפשרות להכשיר חניונים בכרמיאל, טבריה וצפת.

הוועדה אמורה להמשיך בתפקידה במשך השנה, ולהיערך בהתאם כבר לשנה הבאה.

קודם לכן התקיימה בחדר הישיבות של סיעת יהדות התורה בכנסת פגישה בין  חברי הכנסת יעקב ליצמן, ישראל אייכלר, מנחם אליעזר מוזס ואורי מקלב,  עם ראש אגף התנועה במשטרת ישראל ניצב יעקב צ’יקו אדרי, לצד בכירי מחוז צפון, לקראת אירועי ל”ג בעומר במירון.

במהלך הפגישה  הציג  ניצב יעקב צ’יקו אדרי בפני הח”כים את ההיערכות המשטרה לקראת האירועים, והבטיח כי במשטרה ישימו דגש מיוחד להימנע ככל האפשר מחילולי שבת.

בנוסף, הצדדים הגיעו לסיכומים, כי גם האוטובוסים של החברות הפרטיות יוכלו להגיע עד לכניסה ליישוב מירון ולא יורידו את הנוסעים בחניונים מרוחקים יותר, כפי שהמשטרה ביקשה מלכתחילה – במידה ויתברר שהתנועה זורמת ולא יווצרו עומסי תנועה. “אנחנו נעשה כל מאמץ לאפשר לכולם לעלות עד למעלה, אבל אם נראה שזה משבש את התנועה נפסיק”, אמר אדרי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות