שביתה בקווים: הנהגים לא גובים תשלום • החברה: תשלמו

סכסוך עבודה בחברת קווים: 1,600 נהגי האוטובוסים לא גובים תשלום מהנוסעים • החברה בהודעה קולית: "הציבור מתבקש להשתדל לשלם" • ומה ההלכה?
נחמן וייס
י"ב אייר התשע"ד / 12.05.2014 14:06

כאן שביתה: נהגי חברת התחבורה ‘קווים’ פתחו היום (שני) בבוקר בעיצומים בעקבות סכסוך עבודה עם הנהלת החברה. במסגרת העיצומים לא ייגבה תשלום מהנוסעים באוטובוסים של החברה, והנהגים אף מסרבים לקחת תשלום מנוסעים המבקשים לשלם.

“הנהגים יפעלו כרגיל אבל לא יפעילו את מכונות הכרטוס”, נמסר מארגון כוח לעובדים, המייצג את ועד עובדי החברה. העובדים בחברה מוחים על שכרם, שלטענתם הוא השכר השעתי הנמוך ביותר הנהוג בתחבורה הציבורית בישראל, על התנאים לעובדים וכן על פיטוריהם של ארבעה עובדים שפעלו להקמת הוועד.

מהחברה נמסר: “קווים משלמת שכר שהוא בין הגבוהים בתחבורה הציבורית בישראל, שכר הגבוה מהממוצע במשק, בונוס שנתי, נופש שנתי ונסיעות ללא תשלום לעובדי החברה ומשפחותיהם”.

במקביל, הנהלת החברה הפיצה היום הודעה לתושבי הערים בהן היא פועלת – ובהם מודיעין עלית –  ובה דרישה לשלם, למרות שהנהגים אינם גובים תשלום. בהודעה המוקלטת נאמר: “הציבור מתבקש להשתדל לשלם ובמידה ונתקלתם בנהג שמסרב לקחת תשלום זכרו לשלם בפעם הבאה. בתקווה להבנה ותודה על שיתוף הפעולה”.

חשוב לציין, כי על פי ההלכה חובה על הנוסעים לשלם תשלום כרגיל, מאחר ואין לנהגים כל סמכות לוותר על התשלום המגיע לבעלי החברה, שכן הם אינם הבעלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות