הקרב בקרית יובל: תגובה לעופר ברקוביץ על פוסט השנאה

ליו"ר מפלגת 'התעוררות בירושלים' הדואגת לציבור החילוני 'והנאור' קוראים עופר ברקוביץ • אלמוג ליזרוביץ, קרא את פוסט השנאה שפירסם האיש על עצומה כנגד תושביה החרדים של קרית יובל ושלח לו מכתב • ומה ענה על כך מר ברקוביץ?
אלמוג ליזרוביץ'
ט"ז תמוז התשע"ה / 03.07.2015 15:33

בואו נתחיל מציון העובדה שאינני בטוח שכולכם יודעים מיהו עופר ברקוביץ’… עופר הוא יו”ר מפלגת התעוררות בירושלים, הוא דואג לתושבים שנולדו למגזר הנכון, החילוני והנאור.

מפלגת התעוררות היא מפלגה “פלורליסטית”, כהגדרתה. פלורליסטית? לא נשאר לי אלא ללגלג עליהם. הפלורליזם שלהם כולל את כולם, מלבד אותנו, החרדים שהושמטנו “מערך בני אדם שווי זכויות”.

במה דברים אמורים? הכל התחיל השבוע כשמר עופר ברקוביץ העלה לחשבון הפייסבוק שלו, (באמצע השבת כך שלא יכולנו להגיב) פוסט שפל, מלא שנאה כנגד חרדים, עקב הרצון בעירייה לתת אישור להמשך הפעלת גני ילדים חרדים בלתי-חוקיים בקריית יובל.

וכך כותב ברקוביץ: “זוהי קריאת התעוררות לכל מי שירושלים חשובה לו. זוהי קריאת השכמה לכל תושבי ואוהבי קריית יובל- שכונה אשר נמצאת כעת בצומת גורלי וקריטי לעתידה.

ביום רביעי האחרון, 17/6, אישרה ועדת התכנון והבנייה בעיריית ירושלים מוסדות בלתי חוקיים חרדים שפועלים בקריית יובל. הועדה מנוהלת בתקופה האחרונה על ידי סיעת יהדות התורה, על פי הנחיית ראש העיר. נציגי התעוררות בוועדה הצביעו נגד ההצעה, בעוד נציגיו של ראש העיר נמנעו מההצבעה.

ב1/7 מתכננת הוועדה לאשר מוסדות חרדים נוספים הפועלים בשכונה, גם הם ללא אישור נראה כי מדובר בהחלטה כוללת לאשר את כל המוסדות בחרדיים הפועלים כיום ללא אישור בשכונה החלטה זאת תפגע באופן קשה בצביון השכונה ותכריע את עתידה, אנחנו לא מוכנים להישאר אדישים לכך! יש לנו מנדט מהציבור להגן על האופי המגוון בירושלים.

אנחנו רוצים להזכיר לראש העיר את הציבור אשר בחר בו, התומכים שלנו ועוד רבים נוספים! אנו סבורים כי יש לפעול למציאת פתרונות לצרכי הציבור החרדי, פתרונות איכותיים, בשכונת בית וגן הסמוכה לקריית יובל, והנמצאת במרחק 500 מטר כך נשמור על כל הקהילות בעיר וניצור ביטחון בעבורן. כל ניסיון לאיים על האיזונים העדינים, באמצעות הכשרת מוסדות לא-חוקיים, הוא לא נכון לירושלים ולא נכון לשלטון החוק. בואו נחתום על העצומה ונבהיר לראש בעיר שקריית יובל חשובה לנו, ירושלים חשובה לנו, ועלינו לשנות את החלטתו! יחד נוכל להשפיע ולהבטיח את צביונה ואת עתידה של השכונה”.

כאן נגמר הפוסט מלא השנאה, השקרים והסילופים של האיש.

נשמתי לרגע, לקחתי אוויר, וכתבתי תגובה זועמת לעופר. אנסה להבהיר את עצמי במספר נקודות:

1.בשכונה ישנם כ- 6,000 נפשות המשתייכים לאוכלוסיה החרדית. לחרדים העירייה אינה נותנת מוסדות חינוך בגלל שאנחנו עושים “שחור בעיניים” לא עלינו. זה כנראה נורא שתושבים “פלורליסטיים” ייראו אותנו בשעות הצהריים הולכים ברחבי השכונה, כדי לקחת את ילדינו מן המוסדות.

העירייה תתעקש לתת מוסדות חינוך ריקים 6-7 ילדים בכיתה – בתי ספר שבל אופן היו אמורים להיסגר לתושבים מחוץ לעיר, ולשכונות רחוקות, כדי שחס וחלילה לא ייפלו לידינו.

2. עופר, קצת סילפת אולי זה לא היה סילוף אלא “אי דיווח אמת”, מי כבר ישים לב לאמת… שכונת בית וגן אינה נמצאת 500 מטרים מקריית יובל, אלא רק מתחילת רחוב אחד, רחוב תורה ועבודה שהוא בעצמו “קו התפר” בין השכונות, אבל במציאות מדובר במרחק של כמה קילומטרים (קריית יובל הינה שכונה לא קטנה…)

ודבר נוסף עופר. גם הם היינו גרים 2 מטרים מבית וגן, אין לכך כל רלוונטיות. השימוש בצמד החמד של המילים המקסימות: “תלכו לבית וגן” כאילו זהו הגטו החדש והריק אליו אנחנו היהודים (החרדים) מושלכים לא מוסיף לך כבוד רב.

האם חשבת שבבית וגן ישנם תושבים חרדים שיש להם מוסדות חינוך ולא מעוניינים ללמוד בתנאים מחפירים? רק בשבוע האחרון שוחחתי עם אמא מבית וגן, שבתה אמורה לעלות שנה הבאה לכתה א’, שהודתה לי על טורי מן השבוע האחרון בו תיארתי את המחפיר בבית יעקב בבית וגן, שהגיע למצב מחפיר שבבית הספר לומדות 1,700 תלמידות , כאשר 700 מתוכן מגיעות מקריית יובל, והן נאלצות ללמוד בקרוואנים בחצר בית הספר. אין כמעט יום שבנות לא חוזרות חבולות הביתה בגלל התגשויות עקב הצפיפות הרבה.

3. אני עדיין אינני מבין איך ייתכן שתושבים שווי זכויות משלמי מיסים, מודרים באופן בוטה כל כך? אתם חרדים?לא תקבלו ותודרו

תגובתו של ברקוביץ: אין בי שנאה

בשיחה שלי עם מר ברקוביץ’ על הפוסט לאחר שתקפתי איתו בעדינות יחסית… קיבלתי את התגובה הבאה: “אלמוג שלום, אין בי טיפת שנאה לחרדים. אני מבקש למנוע עימותים בין הצרכים השונים והלגיטימיים של חרדים – כוללים, בתי כנסת, חוגים בהפרדה, השבתה בשבת, לבין הצרכים החילוניים ההפוכים.

מי שרוצה להבטיח את הצלחתה של ירושלים צריך לדעת לשמור על כלל המגזרים כאן, זה לטובת החרדים והחילוניים כאחד. אין לי ספק שחלק גדול מהחרדים משלמים מיסים, ומגיעים להם זכויות בדיוק כמו לכל אחד. אם תשאל אותי אני מוכן להגדיל את המשאבים עבור פתרונות חינוך לציבור החרדי.

אין קשר לאתיופים רוסים ערבים או סודנים, זה קשור למידת הדתיות ולצרכים שונים. אני חי בשכונה מעורבת נפלאה בשם נחלאות, עם חרדים חילוניים ודתיים, ואין לי שום בעיה לראות את כלל ומגוון האנשים”.

רק מה, עופר שוב נותן חצאי אמיתות. הוא עצמו הלא יודע טוב מאוד שהחרדים בשכונה מעולם לא ביקשו לסגור כביש בשבת.

העימותים שכבר קיימים נוצרים רק בגלל פעילותם של הפעילים “החופשים” למיניהם שאינם מוכנים להכיר בנו.

החרדים בקריית יובל לא מקבלים שום חוגים ושירותים מהמנהל הקהילתי, שפועל בגישה אנטי דתית מובהקת, ביחד עם קריית יובל חופשית (מבית ישראל חופשית). והתשובה לאפליה הגזענית הזו היא שוב כרגיל:

תלכו לבית וגן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד
    04/07/2015 23:24
    שלמה
  1. כל הכבוד אלמוג כל מילה פנינה