מי בכלל העלה על דעתו שאת הפרה הלא קדושה הזו אפשר לשחוט?

עד לא מכבר כל הדלתות היו פתוחות בפני היבואנים, כל אישור שרצו היה בהישג ידם • והנה הגיע רב צדיק וישר, שחיזוק מערכת הכשרות בראש מעייניו, ואינו נרתע מהם, לא חושש מממונם ולא פוחד ממקורביהם • חבר הנהגת השוחטים בטור דעה מיוחד
ראובן בולטין
ז' תמוז התשע"ה / 24.06.2015 16:09

זה כבר כמה שבועות שדמי בוער בקרבי כאשר רואות עיני את הכותרות החצופות “השוחטים עתרו לבג”צ נגד הרב הראשי”, “השוחטים הפגינו”, “השוחטים מתנגדים”, כאשר בסך הכל מדובר בקמפיין שפל וזול שממומן על ידי יבואני הבשר, שיצאו במלחמה נגד הרב הראשי הגר”ד לאו, זאת בעקבות נחישותו להביא את השינוי הדרוש למערכת הכשרות.

מה קרה בעצם?

יבואני הבשר לא מצליחים להבין מה קרה, ומה יום מיומיים.

הרי עד לא מזמן כל הדלתות היו פתוחות בפניהם. כל אישור שרצו היה בהישג ידם. צוות הכשרות היה נבחר על ידם בקפידה, ולמותר לציין שלא היראת שמים של השוחט ו/או הבודק היוו גורם דומיננטי לצירופו לצוות הכשרות.

די אם אומר, מבלי לפרט, כי היו אלו בעיקר שיקולים כלכליים.

מי בכלל העלה על דעתו, עד ימים אלו, שאת הפרה הלא קדושה הזו אפשר לשחוט?

והנה הגיע רב צדיק וישר, שחיזוק מערכת הכשרות בראש מעייניו, ואינו נרתע מהם, לא חושש מממונם, ולא פוחד ממקורביהם, ומיומו הראשון בתפקיד מהווה אוזן קשבת ומגן לעובדי מערכת הכשרות – שוחטים בודקים ומשגיחים, שבמשך שנים רבות הוזנחו ל”חסדיהם” של בעלי המפעלים וסוחרי הבשר.

איך לא ירתח דמי, ואיך אוכל לשתוק ולעמוד מנגד, כאשר ללא בושה ובציניות נוראה משתמשים בשם ה’שוחטים’ נגד האי גברא רבא מגן הכשרות בדורנו?

בשם כל השוחטים והבודקים בארץ ישראל אני מבקש לחזק את ידיך, כבוד הרב הגאון דוד לאו, וקורא להמשך הבראת מערכת הכשרות בכל הארץ.

• ראובן בולטין הוא יוזם איגוד השוחטים והבודקים, וחבר הנהגה באיגוד שוחטים ובודקים ארצי

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ממש לא נכון,
    24/06/2015 17:33
    יורם
  1. מוכרים לי אישית שני שוחטים יראי שמים מרבים שמתנגדים נחרצות למהלך, ומפסח עדיין לא יצאו לשחיטות בחו”ל בעקבות כך.
    הכתבה נראית כמסע יח”צ קנוי.

  2. האמת תנצח
    24/06/2015 17:45
    חיים כהנוביץ
  3. יישר כוחך כל מה שאמרת אמת ויציב . ויש לחזק את הרב הראשי שלא יכנע ליבואנים ולכל השוחטים שיש להם אינטרסים , ולכן לא מסכימים לנהלים שעשו אותם מומחים ומועצת הרבנות הראשית ובית המשפט העליון אישר זאת.

  4. ראובן מה?
    24/06/2015 18:59
    אחד שיודע
  5. צר לי לפגוע בך אולי אבל אינני מכיר אותך כלל וכלל ואני שוחט כבר למעלה משני עשורים…אשמח לשמוע מי ומהיכן הופעת פתאום…לגופו של ענין ובלי להשים לב קבעת שכל אלו שהיו לפניו כולל אביו שיחיה אינם הגונים וישרים

  6. נו באמת? ואתה לא ממומן?
    24/06/2015 19:17
    יורם
  7. זה האי להטיל דופי בכל חבריך למקצוע.
    כי לפי דבריך עד עלה אכלנו טריפות כי הצוותות שיצאו לא נבחרו בשל יראת השמים שבהם? החילה על דעתך להטיל דופי בכך רק בכדי להחניף למשפחת לאו שהשתלטה על הרבנות בישראל

  8. רב שחיטה
    24/06/2015 21:06
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  9. שחמנה רב ראשי ממונה לשחיטה ויהי’ מסור למשמעתו, איש חזק ואיתן ויסע בעצמו לכל השחיטות כי כל ראש צוות נעשה חלק מהכל ורק רב מבקר יכול לתקן

  10. חזק ואמץ
    25/06/2015 13:45
    רוני
  11. רק רב ראשי כזה שאין לו אינטרסים יכול לקבוע שהכל יעשה ע”י הגרלה בלי לתת לעצמו בכלל כח וסמכות!!
    כל השאר, רוצים לעצמם.. מציאות בשטח! ה ם יקבעו, ה ם יחליטו, ה ם יקחו אנשים!

  12. הנהלים של הרב הם אמיתיים
    25/06/2015 15:36
    יעקב לוי
  13. רב מכשיר שיופיע פעם בחודש או בחודשיים כמו שהיה לפני שלושים שנה זה ברכה לבטלה , כי לא הייתה כשרות בכלל בזמנו . רב המכשיר צריך להיות עם הצוות כל יום וכל החודשים שהצוות פועל בשטח. יש הרבה בעיות כל שעה וכל יום.אם דואגים לכשרות . אם דואגים לאנשים שיש להם פרוטקציה זה דבר אחר.