נציגת מרצ בירושלים: אין לקבר דוד חשיבות • ש”ס: פרובוקטורית

המאבק על קבר דוד: עצרת מחאה על הכוונה למסור את חדר 'הסעודה האחרונה' לוותיקן • ורטון ממרצ: מי שמשועמם מוזמן להתנדב לעזור לזולת • נציג ש"ס: התנועה למען היבוסים מגבה את ורטון
נחמן וייס
י"ב אייר התשע"ד / 12.05.2014 11:53

המאבק על קבר דוד: היום תערך עצרת גדולה במתחם, במחאה על הכוונה למסור את חדר ‘הסעודה האחרונה’ הממוקם מעל הקבר, לידי הוותיקן. ליתר דיוק, מדובר על כך שהנוצרים יוכלו להשתמש במקום כ-70 פעם בשנה לפחות, לצורך קיום טקסים. בראש העצרת יעמוד הגאון רבי שמחה הכהן קוק, רבה של רחובות ומאנשי קבר דוד, וצפויים להשתתף בה אלפי יהודים.

אך מסתבר שיש כאלה שחושבים אחרת. במייל ששגרה חברת המועצה בירושלים, לורה ורטון ממרצ, היא טוענת: “לא מדובר ב’מסירת חלקים מקבר דוד’. מדובר במקום בו נוצרים מאמינים שישו סעד בסעודה האחרונה (כך קבעו נוצרים במאה ה-11). דוד לא יסד את העיר, אלא כבש אותה מידי היבוסים והרחיב אותה. ראה את הסיפור בספר שמואל ב, ה’ ו-י, ובספר דברי הימים א, יא ד-ט”. ורטון מסיימת: “כל מי שישו קרוב ללבו מוזמן לבוא להסתכל. במסורת היהודית אין למקום כל חשיבות. מי שמשועמם מוזמן להתנדב לעזור לזולת”.

בתגובה טען חבר המועצה נחמניאל סבן מש”ס, כי ורטון היא “פרובוקטורית”, שמחפשת למצוא חן בעיני כל העולם, חוץ מהיהודים. סבן אף אמר: “אם היה לי ספק אם אשתתף בעצרת, את הכרעת לי את הספק! אשתתף בגאון כיהודי וכירושלמי”.

חבר מועצה אחר, מיכאל מלכיאלי, הגיב בציניות, כי התנועה למען היבוסים מגבה את ורטון. מלכיאלי הוסיף כי גם היבוסים כבשו את ירושלים.

חבר המועצה אריה קינג, ממארגני העצרת, כתב כי יום שני, הוא “יום ירושלים”, ובו בחרו הלווים לשיר על הדוכן את המזמור, “יפה נוף משוש כל הארץ הר ציון ירכתי צפון קרית מלך רב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות