סוף-סוף: חוץ וביטחון לליכוד – סגן שר בכיר ל’יש עתיד’

אחרי חודשים של שיתוק: רוטציה בראשות ועדת החוץ והבטחון בין חברי הכנסת אלקין ולוין • יש עתיד צפויה לקבל תפקיד סגן שר במשרד החוץ או במשרד הביטחון
י"ב אייר התשע"ד / 12.05.2014 11:33

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו״ר ‘יש עתיד’ השר יאיר לפיד הגיעו לסיכום: ועדת חוץ וביטחון תנוהל ברוטציה שווה בין ח״כ זאב אלקין לח״כ יריב לוין.

למרות העובדה ש’יש עתיד’ תמכה ודגלה בחוק המשילות, שמטרתו צמצום כמות השרים והסגנים, ח”כ מסיעת יש עתיד ימונה לסגן שר בכיר נוסף, כפיצוי על העובדה שנציג המפלגה ח”כ עופר שלח, לא ימונה לתפקיד יו”ר הוועדה היוקרתית. ביש עתיד הבהירו לנתניהו שהם מצפים שימונה סגן שר לאחד המשרדים הבכירים – או הביטחון או החוץ. התפקיד מיועד לעפר שלח, או למועמד אחר מטעם המפלגה, אם שלח לא ירצה בתפקיד. סמכויות התפקיד טרם התבררו.

ח”כ עמר בר-לב, חבר ועדת החוץ והביטחון, אמר לקראת ההצבעה בוועדת הכנסת ובוועדת החוץ והביטחון על מינוי יו”ר לוועדת החוץ והביטחון, כי בכוונתו להצביע נגד כל ניסיון להביא לרוטציה משולשת, שהיא המשכה של אותה הפארסה המתנהלת בנושא כבר למעלה מחצי שנה: “יש גבול לחוסר המנהיגות והדריסה של המנגנונים הדמוקרטיים בכנסת. ועדת החוץ והביטחון שכבולה ומנוטרלת כבר למעלה מחצי שנה, צריכה יושב ראש קבוע שיוכל ליצור תכנית עבודה המשכית ורציפה. הרוטציה המסתמנת היא זלזול בעבודת הוועדה, בכנסת ובדמוקרטיה הישראלית ופגיעה בביטחון מדינת ישראל”.

ב’ישראל היום’ בחרו להסביר את העובדה ש’יש עתיד’ לא זכתה בראשות הוועדה, למרות דרישותיה החד-משמעיות בנושא: “עד אמש לא סוכמו המינויים הללו משום שלא נמצא תפקיד חלופי ליו”ר סיעת יש עתיד בכנסת, ח”כ עפר שלח, שהסכים לוותר על מישרת יו”ר ועדת חוץ ובטחון”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות