פרסום ראשון • לראשונה: מחזור חרדי יגוייס באוגוסט ל’זרוע היבשה’

באוגוסט הקרוב יגויס מחזור ראשון של בוגרי ישיבות חרדיות למחלקת זרוע היבשה של צה"ל: ישרתו בחטיבה לטכנולוגיה היוקרתית • הבונוס: המתגייסים החדשים יזכו ללימודי תואר והנדסה על חשבון הצבא • רמ"ד עידוד וגיוס חרדים: "אנו מודעים לכך שחלקו הגדול של הציבור החרדי אינו בעל השכלה אקדמית, ולכן דרישותינו הם בעיקר נכונות ורצינות ללימודים"
שי וייספיש
ו' תמוז התשע"ה / 23.06.2015 15:09

לראשונה בצה”ל: מחזור של צעירים חרדים צפוי להתגייס למחלקת זרוע היבשה (מז”י) של צה”ל, שם ישרתו בחטיבה לטכנולוגיה (חט”ל) היוקרתית.

ביום חמישי האחרון נערך יום ראיונות ומיון לעשרות צעירים חרדים, בוגרי ישיבות, שנבחרו בקפידה לתפקידים טכנולוגים.

לאחר שלב הראיונות יתקיים מבחן התאמה.

רס”ן אודי מדינה, ראש מדור עידוד וגיוס חרדים בזרוע היבשה, סיפר לחרדים 10: “המועמדים החרדים נבחרו לאחר עבודה ממושכת, שארכה מספר חודשים במדור עידוד גיוס חרדים החדש בזרוע היבשה”.

במדור משרתים חיילים ואנשי קבע חרדים, אשר מקיימים פעילויות הסברה שונות וילוו את המועמדים עד ליום הגיוס.

צה"ל

על פי המתווה המסתמן, יוצעו למתגייסים החרדים ללמוד, במקביל לשירות, מקצוע מתוך מגוון מקצועות – שימומנו באופן מלא על ידי הצבא. בין המקצועות המוצעים: בודק תוכנה, טכנאי מערכות, תעשייה וניהול, מערכות מידע, חשמל, אלקטרוניקה, ועוד.

• מה הם הקריטריונים לקבלה?

רס”ן מדינה: “אנו מודעים לכך שחלקו הגדול של הציבור החרדי שפונה אלינו אינו בעל השכלה אקדמית, ולכן דרישותינו הם בעיקר נכונות ורצינות ללימודים, ורצון להתפרנס בכבוד – גם בהמשך החיים האזרחיים. את השאר תשאירו לנו”.

על אף הפנייה לחרדים, מבקש רמ”ד עידוד וגיוס חרדים להדגיש כי הצבא אינו פונה למי שמעוניין להישאר באוהלה של תורה.

צה"ל

אלוף משנה אלכס מלייב. מפקד מש”א 7000/ טנק המרכבה

“אין לנו כל כוונה לגייס בחורים או אברכים אשר חפצה נפשם להישאר וללמוד בישיבות או כוללים”, הוא אומר. “המסלול מיועד עבור אותם אלו אשר פונים אלינו מרצונם החופשי ומתוך הבנה כי נושא הרוחניות במסלול הוא ללא פשרות”.

על פי התכנון, כבר באוגוסט הקרוב יגוייס המחזור הראשון.

זרוע היבשה

זרוע היבשה (ז”י) היא זרוע רב-חילית המאגדת את חילות היבשה הלוחמים של צבא הגנה לישראל, ואחראית על בניין הכוח היבשתי של צה”ל.

מפקד הזרוע, המכונה מז”י, הוא חבר המטה הכללי של צה”ל. כיום משמש בתפקיד האלוף גיא צור, שנכנס לתפקידו בפברואר 2013.

מטה זרוע היבשה ממוקם במחנה בר-לב הסמוך לקריית מלאכי, מערבית לצומת מלאכי (קסטינה). רוב גופי המטה של זרוע היבשה ממוקמים במחנה בר-לב (‘קסטינה’), חלקם במחנה דורי (בסיס ‘תל השומר’) ובמחנה ידין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חחחחחח
    24/06/2015 08:44
    יוסי
  1. כמו כל השח״ר, מדובר בחירטוט. סתם משפטים מפוצצים, ובפועל אחרי שנתיים של תשמ״ש מהצבא, הם משוחררים לכל הרוחות