לינץ’ במג’דל שמס • דרוזים תקפו אמבולנס צבאי: פצוע סורי נרצח

חיים טוויל
|
ו' תמוז התשע"ה / 22.06.2015 23:22
שני פצועים סורים במצב קשה שהובלו באמבולנס צבאי באזור נווה אטי”ב שבצפון רמת הגולן, הותקפו באבנים ובמקלות בידי דרוזים שחשדו כי מדובר בלוחמי ג’בהת א-נוסרה שטובחים באחיהם בסוריה • פצוע אחד מת מפצעיו, השני במצב אנוש • חייל צה”ל ונגד נפצעו קל • צה”ל: “הסורים הם אזרחים” • אירוע דומה היה בבוקר ליד חורפיש בגליל העליון

בפעם השנייה ביממה: אמבולנס של צה”ל ובו פצועי הלחימה בסוריה שירד מכיוון מג’דל שאמס לקרית שמונה, נבלם הלילה  באזור נווה אטי”ב על ידי המון דרוזי שהחל לבצע לינץ’ באמבלונס ובנוסעיו.

עשרות המפגינים רדפו אחרי האמבולנס, שברו את חלונותיו, הוציאו את הפצועים הסורים והכו אותם עד זוב דם באמצעות  מקלות ואבנים גדולות.

שני הפצועים הסורים, שהובאו במצב קשה, פונו מהמקום במצב קשה מאוד לבית החולים רמב”ם בחיפה. אחד הפצועים מת מאוחר יותר מפצעיו. השני מאושפז במצב אנוש.

נגד ורופא צבאי שהיו באמבולנס נפצעו קל ופונו אף הם לקבלת טיפול בבית החולים זיו בצפת.

כוחות ביטחון גדולים פינו את המתקהלים וסגרו את האזור. גם כוחות מג”ב וצה”ל הוקפצו לזירה ובצבא הוחלט לסגור את מרחב נווה אטי”ב.

הדרוזים תקפו את האמבולנס בשל החשד כי צה”ל מפנה, בין היתר, לוחמי מורדים מג’בהת א-נוסרה, שטובחים באחיהם הדרוזים בסוריה, לטיפול רפואי בישראל.

בצה”ל מדגישים הלילה כי שני הפצועים הסורים שהיו בדרכם לטיפול בישראל אינם משתייכים לארגון ג’בהת אל נוסרה. “צה”ל אינו מסייע בשום צורה לאיש מהצדדים הלוחמים זה בזה אלא מטפל רק במקרים הומניטריים”, אמר קצין בכיר.

מדובר בפעם השנייה ביממה האחרונה שבה מתרחש אירוע שכזה: היום בבוקר הותקף אמבולנס צבאי שהוביל לפנות בוקר פצוע סורי לבית החולים בנהריה באבנים, סמוך לכפר הדרוזי חורפיש.

התושבים ניסו לחסום את דרכו של האמבולנס, אך נהג הרכב הצה”לי הצליח להימלט לתחנת המשטרה הסמוכה במעלות, משם המשיך עם ליווי משטרתי לבית החולים.

לא היו נפגעים בקרב נוסעי האמבולנס, אך אחד התושבים המקומיים, בן 54, נפגע בינוני במהלך האירוע.

בצה”ל אומרים כי בעקבות התקיפה בבוקר הוחלט לאבטח את האמבולנס באמצעות ניידת משטרה צבאית, אולם זו לא מנעה את הלינץ’ בו השתתפו עשרות בני אדם. בצה”ל יבחנו את הנושא.

לינץ\' דרוזי

לינץ\' דרוזי