“משה הוציא את העם מהמדבר ב-40 שנה, אנו נעשה את זה בשש שנים”

בתחילת חודש אוגוסט יחלו בתל אביב ורמת גן החפירות לבניית הרכבת הקלה שצפויות להסתיים בשנת 2021 • מה צפוי במהלך העבודות למי שירצה להגיע לתל אביב? בעיקר פקקים ובעיות חנייה
שייע קליין
ה' תמוז התשע"ה / 22.06.2015 13:52

לקראת תחילת העבודות על הרכבת הקלה בגוש דן ב-2 אוגוסט,  בעלות של מיליארדי שקלים, כינסו משרד התחבורה וחברת נת”ע מסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בתל אביב, במהלכה הכריז שר התחבורה ישראל כץ על תחילת העבודות, שילוו בחסימת כבישים.

במסיבת העיתונאים הציגו משרד התחבורה וחברת נת”ע את בקשותיהם מהנהגים במהלך עבודות הבנייה – הצפויות להימשך בין חמש לשבע שנים, ככל הנראה עד שנת 2021 – ובהם שינוי שעות הנסיעה לעבודה ובחזרה, תכנון מסלולי נסיעה חלופיים, לחבור לנסיעות משותפות בכלי רכב, להשתמש בחניוני ה’חנה וסע’ ובשירותי השאטלים.

במסיבת העיתונאים התייחס שר התחבורה ללוח הזמנים של בניית הרכבת הקלה, ואמר: “אם משה הוציא את בני ישראל מהמדבר ב-40 שנים, אנחנו הולכים לעשות את זה בשש שנים. ככל שזה יידחה, זה יהיה בלתי-אפשרי יותר”. 

השר כץ הודה: “ברור שאם היינו עושים את זה לפני עשרות שנים זה היה קל יותר, היה אפשר לעשות עוד דברים. זה דבר שלא ייאמן, איך יותר מ-60 שנה שבמדינות מפותחות הקימו הסעת המונים, כאן בגוש דן זה לא קרה עד היום”.

מסלול הרכבת  שיוקם יהיה בחציו מעל לקרקע, והחצי השני מתחתיו. הרכבת צפויה לשרת את תושבי הערים פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב ובת ים.

כריית המנהרות בתל אביב וברמת גן צפויה לגרום לחסימות כבישים מרכזיים ולשנות את פני התנועה. מדובר בהפרעה לתנועה בסדר גודל חסר תקדים בישראל.

העבודות יחלו בשבעה מתחמים מרכזיים: חמישה בתל אביב ושניים ברמת גן, וכתוצאה מכך ייחסמו לתנועה גשר מעריב, קריית הממשלה ומתחם הבורסה ברמת גן.

 

התחנות שבנייתם תחל כבר באוגוסט הן תחנות יהודית, אלנבי וקרליבך בתל אביב ואבא הלל וביאליק ברמת גן. באוקטובר יצטרפו העבודות לבניית תחנות ארלוזורוב ושאול המלך.

 על מנת להתמודד עם מצוקת החניה והתנועה שיווצרו, הכינה נת”ע תכנית ‘חנה וסע’, שתשרת את הנכנסים והיוצאים מהעיר תל אביב.

התכנית תחל לפעול ב-2 באוגוסט, וייבנו במסגרתה 3,500 מקומות חנייה שבהם יוכלו בעלי כלי הרכב הפרטיים להחנות את המכוניות שלהם, ולאחר מכן לעלות על שירות שאטלים שיסיע אותם לתל אביב ולרמת גן. המערך יפעל בתדירות של חמש דקות בשעות השיא. כמו כן, התחבורה הציבורית לאורך תוואי העבודות תתוגבר, וייבנו נתיבים נוספים לאורך תוואי העבודות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות