עצורי ספרד • העצור אמר בבכי לאימו: “נפלתי בתרגיל עוקץ”

שני הצעירים, בני 22 ו-23, תושבי ירושלים וצפת, טיילו בספרד והתבקשו להעביר רכב מחוץ למדינה • נעצרו לפני כשבועיים, כשברשותם כמות סמים גדולה • עסקני ברסלב מנסים לסייע: "הם נפלו בפח. מישהו ניצל את תמימותם" • הדיין החיד"ו וייס מאנטוורפן, שטיפל בפרשת 'אסירי יפן', גויס לסייע
שמואל הכהן
י"ב אייר התשע"ד / 12.05.2014 09:46

פרטים חדשים בפרשת ‘אסירי ספרד’ שנחשפה אתמול לראשונה בחרדים 10: שני צעירים ישראלים, חסידי ברסלב, נעצרו לפני כשבועיים בספרד, לאחר שרשויות החוק המקומיות תפסו ברשותם כמות גדולה של סמים. לדברי מקורבים לשניים, “מדובר בתרגיל עוקץ תוך ניצול תמימותם”.

לאחר פרסום הפרטים הראשונים, נחשפים פרטים חדשים על המעצר: מתברר כי הפרשה מסובכת בהרבה ממה שהעסקנים חשבו בתחילה. הפרטים אינם ברורים באופן סופי, משום שכל הדיווחים מתבססים על שיחת טלפון אחת של אם ובנה. גם שליחי חב”ד בספרד, שניסו לבקר את שני העצורים, נתקלו בקושי רב, בשל החוק בספרד האוסר ביקור אסירים טרם הבאתם בפני שופט.

המעצר בוצע ביום שלישי, אך לא בשבוע שעבר, אלא ביום שלישי כ”ט ניסן (29 באפריל). השניים, נתן ויוסף, בני 22 ו-23, תושבי ירושלים וצפת. נתן בחור ישיבה ויוסף נשוי. השניים יצאו את הארץ לשם טיול באירופה. המעקב אחריהם החל בשדה התעופה במדריד, שם נחקרו ושוחררו. בעת שהותם במדינה הם התבקשו על-ידי גורמים, שזהותם לא פורסמה, להעביר רכב מספרד למדינה אחרת באירופה. ברכב, כך מתברר, הייתה כמות סמים גדולה, ועוד טרם חצו את הגבול – הם נעצרו בידי המשטרה המקומית.

דבר המעצר נודע, לאחר שאמו של נתן החלה לחשוד כי דבר מה אינו כשורה, לאחר שבנה, שהיה רגיל להתקשר פעם ביומיים – חדל להתקשר. רק בערב שבת האחרונה התקבל טלפון מבנה, שבישר לה בבכי חסר מעצורים: “אני עצור במדינה זרה, נפלתי לתרגיל עוקץ גדול. נשאר רק להתפלל”. האם פנתה בבכי לעסקני קהילת ‘שובו בנים’, שגייסו לפי שעה עורכת דין מקומית.

עסקנים מחסידות ברסלב בישראל, יחד עם עורכי דין מישראל ומספרד, ובשיתוף חסידי חב”ד בספרד, התגייסו  לפעול כדי לסייע לשני העצורים. “אין אפשרות לבקר אותם עד להגשת כתב אישום”, סיפר אחד העסקנים המטפל בפרשה לאתר וואלה. “הם נפלו בפח ומישהו ניצל את תמימותם. הם לא ידעו שברכב יש כמות כל כך גדולה של סמים”.

באשר לשאלה האם העצורים ידעו על תכולת החבילות שברשותם, הדעות חלוקות. עסקן המטפל בפרשה אומר לחרדים10: “בטוח שהם לא ידעו על הכמות העצומה שהיתה ברשותם, מדובר על רשת ענק של סחר בסמים שנחשפה לאחר מעקבים גדולים, והיה רשע מרושע שהשתמש בתמימותם של הצעירים הללו לצורך הברחת הסמים. ידוע לנו על עצורים רבים נוספים בפרשה – תושבים מקומיים”.

העסקנים מקווים שדבר מעצר הישראלים לא יעלה לסדר היום בעיתונות המקומית בספרד, מאחר ואז יהיה קשה מאוד להקל בעונשם.

קבוצת עסקנים מישראל החלה בפעילות לערב את הדיין החיד”ו וייס מאנטוורפן, מי שטיפל בשעתו בפרשת ‘אסירי יפן’. בכוונתם גם להמריא לספרד בכדי לסייע לשניים ככל שניתן, כאשר במרכז המאמצים עומד הניסיון לשכנע את הנהלת בית המעצר לאפשר להכניס עבור השניים מזון כשר ותפילין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אהבתי את התגובה הדיפלומטית: בטוח שהם לא ידעו על ה"כמות העצומה"
    12/05/2014 14:31
    ליבי
  1. די להפוך כל סוחר סמים זוטר לאסיר ציון