פינדרוס במכתב לברקת: משפחות חרדיות מופלות לרעה בקרית יובל

חבר מועצת עיריית ירושלים יצחק פינדרוס שיגר מכתב לניר ברקת: "דחייה נוספת של הבחירות למינהל הקהילתי 'יובלים' - זלזול בערכי הדמוקרטיה" • "המינהל מצר רגלי החרדים ומתעמר בהם בכל דרך"
יוני הראל
י"ב אייר התשע"ד / 12.05.2014 10:05

חבר מועצת עיריית ירושלים, יצחק פינדרוס, שיגר מכתב חריף לראש העיר ניר ברקת, בו הוא מוחה על דחיית הבחירות למינהל הקהילתי ‘יובלים’. זאת לאחר שבסוף השבוע נודע כי המינהל קהילתי ‘יובלים’ החליט לדחות את הבחירות לחודש יוני 2015.

בשכונת קרית יובל, כמו בשכונות אחרות בעיר, חל שינוי דמוגרפי משמעותי, כאשר מאות משפחות חרדיות עברו בעשור האחרון להתגורר בשכונה, בניסיון לפתור את מצוקת הדיור החמורה ממנה סובלים בעיקר זוגות צעירים חרדים. מגמה זו היא לצנינים בעיני קבוצות אחרות בשכונה, ששמו להם למטרה לדחוק את רגלי התושבים החרדים, באמצעים שונים, תוך רמיסת הזכויות האלמנטריות שלהם.

במכתבו אל ראש העיר מדגיש יצחק פינדרוס, כי “מדובר בהפרה בוטה של כללי המנהל התקין, וזאת לאור העובדה שמועד הבחירות היה אמור להיות באוקטובר השנה”. כמו כן הוא מצטט סעיף מתקנון הבחירות להנהלת מינהל קהילתי שאומר: “ההנהלה הזמנית תכהן לפרק זמן שלא יעלה על שנתיים מיום מינויה או עד לבחירת הנהלה חדשה בבחירות שייערכו באזור לפי המוקדם”, ומבקש על פי סעיף זה לבטל את ההחלטה השערורייתית לדחות את הבחירות בעשרה חודשים נוספים.

יצחק פינדרוס מוסיף במכתבו אל ראש העיר ואומר, כי כל דחייה נוספת של הבחירות למינהל הקהילתי ‘יובלים’ הינה זלזול בערכי הדמוקרטיה ומהווה פגיעה חמורה בלמעלה מאלף המשפחות הנתונות בידי מנהל קהילתי לעומתי, שפועל ככל שביכולתו להצר את רגלי התושבים החרדים בשכונה ומתעמר בהם בכל דרך. הוא מבקש להזכיר לראש העיר כי חברי המינהל הקהילתי, שרובם חברי ‘קרית יובל החופשית’, מסרבים בעקביות להעניק שירותים לתושבים החרדים והדתיים לאומיים, כאשר בשירותים שבמימון העירייה הם מסרבים לקבל את הכסף, על מנת שיוכלו להעלים עין מצרכי התושבים.

במקביל, מבקש יצחק פינדרוס מראש העיר ניר ברקת להורות על הפסקת תקצוב המנהל הקהילתי עד לקיום הבחירות בפועל, על מנת למנוע המשך האפליה של כאלף משפחות חרדיות, ובנוסף משפחות דתיות-לאומיות המתגוררות בשכונת קרית יובל.

בסיום מכתבו, פונה יצחק פינדרוס אל ראש העיר ומציין: “אני סמוך ובטוח, כי לא תתמוך במהלך פוגעני זה ולא תתן את ידך להתעמרות בתושבים, אלא תצטרף לדרישתי הנחרצת לקיים בחירות באופן מידי במנהל קהילתי ‘יובלים'”.

תגובת לשכת ראש העיר: “עיריית ירושלים מקיימת תהליך למידה של כל נושא הבחירות בשכונות יחד עם המינהלים הקהילתיים ונערכת לסבב נוסף בשנה הבאה. מטרת התהליך להפקת לקחים, כדי להבטיח שהנהלות המינהלים אכן מייצגות את כלל התושבים באופן ראוי וכי השיח יאפשר קידום צרכי התושבים בשיתוף פעולה עם העירייה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אכן דמוקרט דגול
    23/06/2014 11:38
    פינדרוס
  1. ערכי כבוד האדם וחירותו הם נר לרגליו. כשנוח לו…