אושר: שמעון פרס יקבל את מדליית הזהב של הקונגרס האמריקני

הקונגרס האמריקני אישר: שמעון פרס יקבל מדליית הזהב • יהיה האדם התשיעי שמקבל את עיטור הנשיא ועיטור הקונגרס - והנשיא הישראלי הראשון שמקבל את עיטור הקונגרס
כ"א אייר התשע"ד / 21.05.2014 08:49

עשרות חברי הקונגרס, סנטורים ומנהיגי קהילה יהודיים התכנסו לפני מספר שבועות בכדי לחגוג את חודש המורשת של היהודי האמריקני, בבניין הקפיטול בושינגטון. האירוע, המאורגן מידי שנה על ידי קבוצת פרידלנדר, ציין במיוחד את עבודתם של חמישה אנשים שנבחרו כאורחי כבוד על תרומתם לקהילה ועל הישגיהם. באירוע ציינו גם את מדליית הזהב שיקבל שמעון פרס מהקונגרס, לאות הכרה בהתחייבותו של הקונגרס לישראל ולאינטרסים שלה, ולקשר שבין ישראל וארצות-הברית.

פרס יהיה הנשיא הישראלי הראשון שמקבל את מדליית הזהב מהקונגרס.

עזרא פרידלנדר , מנכ”ל קבוצת פרידלנדר, הודה לסנטור קלי איוט על הסיוע בהענקת המדליה לפרס. הסנאטור קיבל מידי הפורום אות הערכה, ואמר: “נשיא מדינת שמעון פרס הוא המנהיג החבר בדור המייסדים של ישראל. הנשיא פרס כיהן בתפקידים ציבוריים בישראל למעלה משבעים שנה, ומילא תפקיד חשוב בקשר האמיץ והחזק בין ארה”ב וישראל”.

פרידלנדר והסנטור לבית קנדי

חסן עלי בן עלי, איש עסקים ונדבן מקטאר, שנבחר כיו”ר ועדה ההנצחה הבינלאומית, שיבח את פרס, ואת נכונותה של הקהילה היהודית להושיט יד ולעזור לאנשים מכל הגזעים והדתות.

את הנאום המרכזי נשא הסנטור ג’ון מקיין, המועמד הרפובליקני בבחירות האחרונות לנשיאות. בנאומו עמד מקיין על הפעולות של פרס למען השמירה על החירות בדורות הבאים. “הנשיא פרס כבר הוביל לכוח, לבניית היכולות הצבאיות והביטחוניים של מדינת ישראל”, אמר. “הוא היה מנהיג לשגשוג ומנהיג לשלום, האיש שהופך את ההחלטות הקשות והלא פופולריות, למציאות. זה שמצליח לשכנע את הפלסטינים להמשיך במשא ומתן”.

בהחלטה על הענקת המדליה לפרס נכתב: “הנשיא פרס הוא דמות היסטורית, אדם שהקדיש את חייו ליצירת ולשמירת חוסנה של ישראל. כחבר היחיד ששרד מדור המייסדים של מדינת ישראל, הנשיא פרס כיהן בתפיקים ציבוריים בישראל זה למעלה מ-70 שנה, שבמהלכן תרם באופן משמעותי לאינטרסים של ארצות הברית ושיחק תפקיד מרכזי ביצירת הקשר החזק והאמיץ שבין ארצות הברית של אמריקה ומדינת ישראל.

“מדליית הזהב של הקונגרס היא אחד העיטורים הגבוהים ביותר בארצות הברית, הוא מוענק לאדם שביצע שירות יוצא דופן לביטחון, השגשוג, ולאינטרס הלאומי של ארצות הברית. זהו כבוד יוצא דופן, זוהי אינה מדליה שמוענקת בקלילות או לעתים קרובות. יתר על כן, מדליית הזהב של הקונגרס תקבע היסטוריה, מפני שהיא הראשונה שמוענקת לנשיא מכהן במדינת ישראל”.

כזכור, הנשיא פרס קיבל במהלך 2012 את מדליית החירות הנשיאותית מידיו של ברק אובמה, ובכך הוא יהיה האדם התשיעי שיקבל את שני העיטורים, הכבוד הגדול ביותר שארצות הברית מעניקה.

בין התשעה היו אסיר ציון ויו”ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי, סופר השואה אלי ויזל, צייד הנאצים המנוח שמעון ויזנטל, והאדמו”ר מליובאוויטש זצוק”ל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פרס
    21/05/2014 12:30
    איציק
  1. למען הסר ספק – עכשיו ברור וידוע לכולם מי היה החרפרת של ארה”ב בישראל. פעל במהלך כל השנים לקידום האינטרס האמריקאי בישראל. חבל שלא פעל למעו האינטרסים של עם ישראל ובפרט של יונתן פולרד.