אמו של דני הי”ד: “זו ארץ ישראל, אז אני צריכה לפחד?”

ביו"ש זועמים על דברי אלוף פיקוד מרכז לשעבר שאמר: "לא בטוח לצאת לטייל היום ביו"ש" • ראש מועצת אפרת: "האלוף מבקש להפוך את יו"ש לחבל ארץ שומם? הוא גם מציע לא לטייל בירושלים?" • דבורה גונן: "לכל יהודי זכות לטייל בארץ ישראל"
חיים טוויל
ד' תמוז התשע"ה / 21.06.2015 15:07

תושבים ומנהיגי ציבור ביהודה ושומרון זועמים על דברים שאמר הבוקר (ראשון) בגלי צה”ל אלוף (במיל’) גדי שמני בעקבות פיגוע הירי סמוך לדולב: “לא בטוח לצאת לטייל היום ביהודה ושומרון”.

שמני אמר עוד: “למרות חופשות הקיץ, למרות השקט היחסי, צריכים להיות מאוד זהירים. לטייל שם, באזורים האלה ביהודה ושומרון, זה לא כמו לטייל בגליל בגולן או בנגב. צריך לתאם ולהיות הרבה יותר זהירים ואם אפשר אז גם לא לעשות את זה, ובטח לא בקבוצות קטנות במקומות מבודדים”.

ראש מועצת אפרת, אל”מ עודד רביבי הגיב על דבריו של שמני: “מוזר שהאלוף שמני מבקש להפוך את יהודה ושומרון לחבל ארץ שוממה שעל יהודים ייאסר לטייל בה.

“זהירות האזרחים על חייהם אינה החלופה לפעילות האבטחה של הצבא. האם שמני גם מציע לחדול מלטייל בירושלים או שאולי הוא מציע לאזרחי ישראל לחדול מנסיעה ברכבים בגלל ריבוי התאונות הקטלניות?!”

ברשויות המקומיות קוראים לציבור להגיע כבר ביום שישי הקרוב ולטייל בשלל האתרים ההיסטוריים והתיירותיים ביהודה ושומרון.

גם דבורה גונן, אימו של דני גונן הי”ד, דחתה את האמירות נגד טיולים באזורים מסויימים בארץ ישראל. בשיחה עם רדיו ‘גלי ישראל’ אמרה: “כל יהודי זכותו, זכות לגיטימית, לטייל בארץ ישראל. כמו שדני טייל בכל מקום אחר, הוא טייל גם באותו יום שישי, שום דבר לא שונה מיום שישי אחר. אז זה היה בדולב, בשבוע שעבר זה היה במקום א’ ולפני שבועיים במקום ב’.

“זו ארץ ישראל, אני צריכה לפחד? זאת אומרת שאם אני גרה בלוד אז אני צריכה לפחד? ואם אני מגיעה למחותנים שלי בבית-אל אז אני צריכה לפחד? אנחנו לא צריכים לפחד, מי שצריך לדאוג שידאג לביטחון הארץ והתושבים”.

דבורה, אימו של דני גונן הי”ד שנרצח בפיגוע הירי ביום שישי האחרון, .

“זו ארץ ישראל, אני צריכה לפחד?”, אמרה אימו של גונן בראיון לגלי ישראל, “אנחנו לא צריכים לפחד, מי שצריך לדאוג שידאג לביטחון הארץ והתושבים”.

גונן הוסיפה כי “כמו שדני טייל בכל מקום אחר, הוא טייל גם באותו יום שישי. שום דבר לא שונה מיום שישי אחר. אז זה היה בדולב, בשבוע שעבר זה היה במקום א’ ולפני שבועיים במקום ב’.

זאת אומרת שאם אני גרה בלוד אז אני צריכה לפחד ואם אני מגיעה למחותנים שלי בבית אל אז אני צריכה לפחד? אנחנו לא צריכים לפחד”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות