מחבל דקר שוטר מג”ב בשער שכם: “שיפור קל במצבו” • צפו בוידאו

לוחם מג״ב כבן 20 נדקר בידי מחבל ערבי בן 18 בצווארו ונפצע אנוש • הלוחם הספיק לירות במחבל, תושב חברון, ופצע אותו קשה • השוטר פונה לבית החולים שערי צדק תוך כדי פעולות החייאה • בית החולים: "השוטר יצא בכלל סכנה"
שי וייספיש
ד' תמוז התשע"ה / 21.06.2015 10:58

שוטר מג”ב כבן 20 נדקר הבוקר (ראשון) ונפצע באורח קשה מאוד, לאחר שמחבל דקר אותו, בין היתר, בצוואר בכניסה לשער שכם בירושלים.

למרות פציעתו, פתח השוטר באש לעבר המחבל, פגע בו באורח קשה ונטרל אותו. המחבל, בן 18, תושב חברון, נפצע באורח קשה ופונה לבית החולים ‘הדסה עין כרם’.

כוחות הצלה שהוזעקו לזירה מצאו את השוטר כשפצעי דקירה בצווארו. הם החלו לבצע בו פעולות החייאה ופינו אותו לבית החולים שערי צדק בעיר.

מדוברות בית החולים שערי צדק נמסר: “פצוע הדקירה משער שכם  פונה למרכז הטראומה בשערי צדק  במצב קשה. מונשם ומורדם”.

מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב, הגיע בצהריים לבית החולים, וביקר את לוחם משמר הגבול שנפצע.

מנהל מחלקת הטראומה בבית החולים, ד”ר עופר מרין, עדכן את מפקד משמר הגבול על מצבו של השוטר וסיפר כי חל שיפור קל במצבו וכי הוא יצא מחדר הניתוח. עם זאת, ציין מרין כי מצבו של השוטר הפצוע ממשיך להיות קשה.

כמה שעות קודם לכן אמר ד”ר עופר מרין כי השוטר הגיע במצב אנוש עם מספר רב של דקירות. חלק מהדקירות היו בצוואר ובחזה ודקירה אחת אף פגעה בלבו. “המצב יציב ואנחנו עדיין בשלבים של בדיקות”.  מרין הוסיף אז, לפני הניתוח, כי מצבו של שוטר מג”ב קשה מאוד וכי נשקפת סכנה לחייו.

מפקד משמר הגבול שיבח את פעולתו המהירה של הלוחם. “פעולה מהירה, מקצועית ונחושה הביאה לסיומו של האירוע, טרם המשיך המחבל לממש את כוונותיו. באומץ לב יוצא דופן, למרות הפגיעה הקשה חתר הלוחם למגע ונטרל את המחבל. לוחמי מג”ב מוכיחים פעם אחר פעם שלא בכדי הם זוכים לכינוי – השכפ”ץ של המדינה”.

גם מפקד מחוז ירושלים שיבח את פעילות לוחם מג״ב שנדקר: “התגובה המהירה על אף הפציעה הקשה, הביאה לסיומו המיידי של האירוע ומנעה פגיעה בחפים מפשע נוספים. הלוחם פעל במקצועיות הראויה לכל שבח ואני שולח מפה ברכת רפואה מהירה ושלמה ללוחם האמיץ.

“משטרת ירושלים ערוכה לכל תרחיש, אנו פרוסים עם כוחות גדולים בשטח לשמירה על בטחון התושבים. אנו מקיימים הערכות מצב כל העת ומתאימים את היערכותנו בהתאם”.

ממשטרת ירושלים נמסר: “בן מיעוטים, תושב שטחים כבן 18, הבחין בלוחם מג״ב שהיה בדרכו למשמרת. הגיע ככל הנראה מאחוריו ודקר אותו בצווארו. הלוחם שנפצע קשה מאד, הספיק להבחין במחבל, ירה לעברו ופצע אותו אנושות”.

מגן דוד אדום מסר: “ב-10:36 נמסר למד”א מרחב י-ם על צעיר שנדקר סמוך לשער שכם. חובשים ופרמדיקים של מד”א מעניקים במקום טיפול רפואי ומבצעים פעולות החייאה. בנוסף מטפלים בגבר שנורה בידי כוחות הביטחון ומצבו קשה מאד”.

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר: “הדוקר משער שכם פונה להדסה עין כרם במצב קשה והוכנס לחדר ניתוח”.

דקירה שער שכם

דקירה שער שכם

חזי רוט, מתנדב מיחידת האופנועים של איחוד הצלה, שהגיע ראשון לזירה סיפר: “מדובר בצעיר, ככל הנראה פלסטיני, שדקר איש כוחות הביטחון שהספיק על פי דיווח של עוברי אורח לירות לעברו. גם הדוקר שנורה וגם הנדקר שסבל מדקירה בפלג גופו העליון נפצעו באורח קשה. בשלב זה מסתמן כי מדובר בפיגוע דקירה, כוחות גדולים של משטרה ומג”ב פועלים בזירה”.

פאראמדיק מד”א אהרון אדלר שטיפל בפצוע סיפר: “כשהגענו למקום מצאנו צעיר כבן 20 שוכב מחוסר הכרה עם מס’פרפצעי דקירה בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה, ופיננו אותו תוך כדי טיפול רפואי לבית-החולים שערי צדק במצב קשה מאוד”.

סכין, דקירה שער שכם

פאראמדיק כונן מד”א על אופנוע טיפול נמרץ, ניסן חפץ, שהגיע למקום וטיפל בפצוע סיפר: “במקום הייתה המולה, על המדרכה שכב צעיר כבן 20 כשהוא דקור בפלג גופו העליון, הוא היה במצב קשה מאוד. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח שכלל הרדמה והנשמה, טיפול תרופתי וחבישות לפצעים ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד”א לבי”ח שערי צדק.

“בסמוך שכב צעיר כבן 20 עם פצעי ירי בפלג גופו העליון במצב אנוש, הענקנו לו טיפול והוא פונה לבית חולים”.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת אמר בתגובה לפיגוע: “אני רוצה לשבח את הפעולה של שוטר מג”ב שתוך כדי פציעתו שמר על קור רוח, ירה ונטרל את המחבל ובכך הציל חיים ומנע פגיעות נוספות. כולנו מתפללים להחלמתו.

“אנחנו חייבים להתעקש ולהמשיך בשגרה. אני קורא לכל תושבי מדינת ישראל להמשיך לבקר בירושלים ולחזק אותה. זהו המסר לטרור שמנסה לשבש את חיינו”.

• הידיעה עודכנה בשעה 16:40

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות