החבר שהגיע למעיין: “ראיתי שיש חור כדור בלב ובצוואר”

חיים
|
ד' תמוז התשע"ה / 21.06.2015 10:48
א’, חבר ילדות של דני גונן הי”ד שנרצח ונתנאל שנפצע ליד מעיין עין בובין סמוך ליישוב דולב, היה אמור לבלות עמם ביום שישי • בראיון לגל”צ הוא מספר מה קרה כשקיבל טלפון מנתנאל שניות אחרי הפיגוע

א’, חבר ילדות של דני גונן ז”ל ושל נתנאל שנפצע בפיגוע שהתרחש ביום שישי במעין עין ביבים, סיפר הבוקר (ראשון) בראיון לגל”צ על מה שראה כשהגיע לזירת האירוע, אחרי שהשניים נורו.

א’ סיפר כי גונן ונתנאל החליטו לנסוע למעיין וראו כי אין בו נוכחות של צבא או מטיילים ישראלים: “הנחתי שבגלל הרמדאן תהיה שם נוכחות של צבא, אז הם החליטו לעלות למעלה, ובדרך חזרה תפס אותם המחבל והרג את דני”.

בראיון הוא סיפר על הטלפון שקיבל תוך כדי האירוע. “את הטלפון הראשון קיבלתי מנתנאל כשהם הגיעו למעיין, הוא אמר לי שהם מבינים שיהיה שם פחות כיף כי אין שם ישראלים. אחרי ארבע דקות קיבלתי טלפון נוסף, תוך כדי אירוע או כמה שניות אחרי שירו בהם.

“הוא התקשר שירו בהם ושדני במצב קשה. הוא סיפר שהוא מנשים אותו ושהוא צריך עזרה וביקש שאגיע. אשתי ענתה את ושמה את הטלפון על רמקול, שמעתי את הצעקות שלהם”.

חבר הילדות המשיך וסיפר: “בשלב הזה כנראה שדני היה כבר ללא רוח חיים, תפסתי את הנשק האישי שלי ונסעתי לשם במהירות. אשתי התקשרה למוקד בנימין ושכן נוסף שהיה אצלנו התקשר לגורמים הרלוונטיים.

“הגעתי לשטח תוך שמונה דקות. כשהגעתי לזירה לא באמת ידעתי מה המיקום שלהם, חשבתי שהם במעיין ושמישהו רודף אחריהם עדיין. פתחתי את החלונות של האוטו וכשהייתי לא רחוק מהמעיין צעקתי בשמותיהם. עצרתי והפצוע הגיע אליי בריצה.

“לא הבנתי שאירוע הלחימה הסתיים, אז שאלתי אותו איפה המחבל. התחלתי לבצע פעולות החייאה בדני וראיתי שיש לו חור של כדור בלב וחור בצוואר. התחלתי לעשות הנשמות”.

א’ הוסיף: “הסיפור הזה לצערנו היה סיפור טרגי על טוב ליבם של שני יהודים וניצול ציני של טוב הלב הזה על ידי רוצח שפל, שלהערכתי פשוט המתין שם להגעה של ישראלים. הוא סימן להם לעצור והם רצו לעזור לו, הוא שאל שאלה, שלף אקדח וירה לדני בלב”.

לדבריו, דני היה חבר טוב, איש טוב וישר ומלח הארץ. “אני מתכנן להמשיך לרדת למעיין הזה”, אמר א’, “בכל מקום שבו רוצחים אותנו על רקע מי שאנחנו אנחנו צריכים להמשיך להיות ולהיאחז. שהמעיין הזה יהיה מעיין של חיים על שם דני”.

על טקס הלוויה של גונן סיפר: “קברנו את דני והסיטואציה קצת הזויה. הוא היה חבר טוב, איש ישר, איש טוב, והיה גם שימש כאבא, כי אביו נפטר לפני מספר שנים והוא היה אבא לאחים שלו. הוא שנא קלישאות, אך במקרה שלו הוא באמת היה מלח הארץ”.