עמוס עוז עושה תג מחיר לזיכרון השואה

ייתכן שהסופר הנערץ רצה רק לעורר דיון, אלא שבחירתו במילים הקשות גורמות לנזק עצום והופכות את השואה לעוד התארגנות מקומית של פושעים, שבראשה עמד במקרה בחור בשם היטלר
אלי אסקוזידו
י"ב אייר התשע"ד / 12.05.2014 18:05

הסופר עמוס עוז אמר, כי “מבצעי פעולות תג מחיר הם ניאו נאציים”. יופי, אכן הרבה זמן לא שמענו בעל דעה עושה שימוש נלוז במילים ניאו-נאצי, נאצי וכו’. לעיתים נדמה, כי כל אדם המעוניין לקבל קצת אור מזרקורי התקשורת מחויב אחת לתקופה לעשות שימוש בביטויים הללו.

אינני יודע מה היו הסיבות שהביאו את הסופר המוצלח לעשות שימוש במילה הזו. אני כן יודע שבאומרו את המילים, הביא לזילות והוריד מערך החשיבות של המושג “נאצים” או “ניאו נאצים”.

שלא יהיו אי הבנות: מבצעי פעולות תג מחיר הם קבוצה בלתי חוקית, אנטי ישראלית, אנטי התיישבותית שמקומם בבית הכלא ויפה שעה אחת קודם. הסנגורים השונים שמסבירים כי פעולות הגרפיטי שלהם על מסגדים וניקוב צמיגי הגיפים הצבאיים הן “רק פעולות בלתי אחראיות של קבוצות ילדים”, מעודדים, הלכה למעשה, המשך הפעולות הללו ובכך למעשה נותנים גם יד להמשך הפגיעה בהתיישבות ובמתיישבים.

גם השם “תג מחיר”  שניתן על ידי אותם עבריינים לפעולותיהם משל מדובר היה בקבוצת גיבורי הקומיקס של ‘ליגת הצדק’ הפועלת עין תחת עין כנגד פעולות ערביות עויינות, אינן אלא  שקר ותרמית גדולה. המעשים הללו הם פרי פעולות יזומות, מחושבות ומתוכננות שכל תכליתן היא פגיעה בערבים שכל חטאם הוא, היותם ערבים.

הניחו להם הם ייעלמו

יחד עם זאת, אנשי פעולות תג מחיר אינם “ניאו נאציים”. הם אפילו לא כאלו מסוכנים. שכן הם עתידים להיעלם ככל שאר הארגונים המחתרתיים שקמו במשך השנים מתוככי האוכלוסייה היהודית ברעש גדול והתאיידו כלא היו. די אם נזכיר את המחתרת היהודית, בשנות השמונים או ברית הקנאים וברית הביריונים בשנות החמישים. אין לקבוצות הללו כל זכר מלבד תרומתן התקופתית להגברת חילול השם מול האומות המנצלים את מעשיהם ומבקרים אותנו מוסרית.

מכאן אני מתקשה להבין מה הביא את הסופר עמוס עוז לעשות שימוש במילה קשה כזו, וכיצד אדם המכיר את השפה העברית על בוריה, לא הצליח למצוא מילה מדויקת ונכונה יותר.

ייתכן והאיש מאמין בכל ליבו כי מדובר אכן בקבוצה המקבילה בחומרת מעשיה לתנועה הניאו נאצית ואז הוא שוגה ומפגין חוסר ידע, וייתכן גם שהוא רק ביקש להעלות מחדש את הדיון הציבורי על מבצעי פעולות תג מחיר. אלא שבחירתו במילים הבלתי מתאימות מעבר לעובדה שהן אינן נכונות, גורמות לנזק גדול הרבה יותר מתועלת אפשרית- גם אם קיימת לדעתו – בדבריו.

בחירתו במילים הללו מביאה לזילות בחומרתם ובמעשיהם של הנאציים. הנאציים היו קבוצה קיצונית שפעלה לשם השמדת כל יהודי העולם, פעלו- ואף עשו, והצליחו להוציא חלקים מתכוניותיהם לפועל. “הפתרון הסופי” אותו ביקשו לקדם קרם עור וגידים, והתנועה הניאו נאצית ואוהדיה פועלים בשם אותה אידיאולוגית תורת הגזע הנאצית.  נתינת השם “נאצים” או “ניאו נאצים” לקבוצות אחרות, מפחיתה מטירופה וסכנתה הקטסטרופלית של תורת הנאצים ומאמיניה, והופכת אותה לעוד התארגנות של פושעים שבראשה עמד במקרה בחור בשם היטלר.

עמוס עוז, אתה איש ספר רב כישרונות ומקור ידע עצום, ונדמה שלא לחינם אתה מועמד שוב ושוב לפרס נובל. אנא עשה חושבים. אני משוכנע שתוכל למצוא מילה מתאימה ונכונה יותר לפורעי החוק משולי הימין, ומבלי לפגוע בחובתינו לזכור ולדעת שלתופעת הנאצים ולרוע המלווה אליה לא היה אח ורע בהיסטוריה האנושית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מי כתב את זה לאסקוזידו?הוא לא יודנ לכתוב שני משפטים רצוף
    13/05/2014 21:22
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מי כתב את זה לאסקוזידו?הוא לא יודנ לכתוב שני משפטים רצוף