פירון לרבנים הראשיים: “כשחילול שבת פוגע בחרדים הוא נעלם?”

"לתדהמתי, הציבור החרדי מתכנן לחוג במוצ"ש, על אף שהדבר יגרום לחילול שבת המוני" • אם לא כולם מדליקים ביום א', "אינני רואה טעם לדחות את מועד ההדלקה" • מקורבי השר: "דווקא ח"כ מוזס, שהיה סגנו של סער, ותמך בחופשה ביום שני, הוא זה שהשמיע כעת ביקורת. ומה עם חילול השבת? רק כשמחללים את הסינמה סיטי צועקים?"
י"ב אייר התשע"ד / 11.05.2014 21:17

הבוקר (ראשון) שיגר שר החינוך הרב ד”ר שי פירון מכתב אל הרבנים הראשיים, הגר”י יוסף והגר”ד לאו, השוהים שניהם בניו-יורק.

 • לערוץ המיוחד: חוגגים ל”ג בעומר בחרדים 10

במכתבו הוא פותח בברכה “על בחירתכם לכהן פאר כרבנים הראשיים לישראל”, וכן “מאחל לכם שתזכו להרבות תורה ואהבה בכל גווני החברה בישראל”.

השר פירון משחזר מה הוביל להחלטה לקבוע את יום שני כיום החופשה של ל”ג בעומר: “בהתאם לבקשתו של כב’ הראשל”צ הרב עמר, נאות קודמי בתפקיד, השר חה”כ גדעון סער להעביר את חופשת ל”ג בעומר ליום ב’, כך שהמדורות תודלקנה ביום ראשון, ל”ד בעומר ולא במוצ”ש, לג בעומר. מטרת הפנייה הייתה למעט בחילול שבת בפרהסיה”.

לאחרונה, כותב השר, פנה אליו שר התיירות בבקשה להקדים את החופשה ליום א’ לתאריך המקורי. הטענה הייתה: “אם יתקיימו לימודים ביום א’, לא יהיו מספיק אוטובוסים להעלאת החוגגים בהילולת הרש”בי למירון במוצ”ש.

“זאת ועוד”, כותב השר, “הורים רבים מתלוננים על יום החופש שבא ביום ב’, ולא ביום א’, מה שהיה מאפשר לחופשה רציפה. גם בעלי המלונות התלוננו על פגיעה בהכנסותיהם.

“לתומי סברתי שנכון יהיה שלא לשנות את המועד שסוכם, ולהיענות לבקשת הרבנים הראשיים לישראל.

“לתדהמתי נוכחתי לדעת שהציבור החרדי וחלק קטן מהציבור הדתי מתכננים לחוג את היום במוצ”ש, על אף שהדבר יגרום לחילול שבת המוני של שוטרים, פקחים ועוד. האם כשחילול השבת פוגע בצרכים של ציבורים מסויימים הוא נעלם?

“זאת ועוד, בימי ספירת העומר בהם אנו אבלים על הפיצול, הפילוג והשנאה, נציין יום אחד לחרדים, ואחר לשאר החברה? ובכך נפצל מועד בישראל, האין בכך אבסורד נוראי? כל עוד לא יוגדר היום כמשותף לכלל החברה – אינני רואה טעם לדחות את מועד ההדלקה.

הרבנים הראשיים

“אני מבקש מכבוד הרבנים ומשר הדתות להסיר כל אחריות מהנעשה במתחם במוצ”ש – שהרי לבקשתכם ולשיטתכם יש בכך סיוע לחילול שבת ופיצול פסול של החברה בישראל, לקרוא לציבור הדתי לכבד את ההחלטה ולדחות את מועד ההדלקה ליום א’ בערב”.

מקורבי השר: דווקא ח”כ מוזס תוקף?

מאחורי הקלעים מתברר כי שני הרבנים הראשיים, השוהים בימים אלו בחו”ל, כל אחד במסע מיוחד משלו, התקשרו לשר כדי לחזקו על היוזמה להמשיך את מנהג יום החופש ביום שני ולא ביום ראשון,למניעת חילולי שבת.

בשיחה עם מקורבי השר הם נשמעים מזועזעים. “דווקא ח”כ הרב מנחם אליעזר מוזס, שהיה סגן שר החינוך בתקופת כהונתו של גדעון סער, ותמך ביום חופש ביום שני, הוא זה שהשמיע בימים האחרונים ביקורת על החלטת השר פירון. ומה עם חילול השבת, אין לקחת אותו בחשבון? רק כשמחללים את הסינמה סיטי צועקים? במירון הכל מותר?”.

לגופם של דברים, ביקורתו של מוזס נמתחה משום שהשנה החליטה משטרת ישראל לאסור כניסת רכבים לאזור מירון, מה שדורש ריבוי הסעות ומערך תחבורתי רחב היקף. העובדה לפיה יש לימודים בראשון תחייב את חברות התחבורה לדאוג לתחבורה להסעת תלמידים, ותגרור מחסור בהסעות למירון.

“נו, ובשביל נימוק כזה שוכחים את חילול השבת שייגרם? כדאי הוא רבי שמעון לחלל עליו את השבת, חלילה?” – תוהים מקורבי השר.

הדפס כתבה

8 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חרדי יודע היטב לא לחלל שבת אבל חילונים לא יודעים וכנראה שיחללו את השבת
    11/05/2014 22:28
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אם החילונים יעשו את הל”ג בעומר במוצאי שבת הם בעצמם יחללו שבת ויכינו את הקרשים עוד בשבת עצמה ויתחילו להבעיר אש בשבת עצמה , ולכן מנסים למנוע חילול שבת ככל שניתן … חרדים כמובן יודעים לעשות מדורה במוצ”ש מבלי לחלל שבת
    את זה שי פירון לא מבין כמובן

    • יוני גרין   11/05/2014 22:50

      אין מצב שיש הדלקה בשעה 12 בלילה או אפילו ב2 – והשוטרים לא מחללים שבת.
      שבת יוצאת אחרי 20:00.
      אנשים מצפת וכל האיזור מתחילים לנהור כבר מיד אחרי צאת השבת, והשוטרים כבר חייבים להיות בשטח. עד שהם באים מהבתים, מתרכזים, מרעננים פקודות, מתפזרים כל אחד בנקודה שלו – זה סיפור של שעות. והכל קורה בתוך השבת.
      בנת?

  2. צודק!
    11/05/2014 22:29
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. צודק בהחלט.
    למרות שמחשבתו להתנגח פוליטית

  4. קואליציה שרק דואגת לציבור החרדי אין שום בעיות יותר במדינה
    12/05/2014 00:49
    אחד העם
  5. הנחה במעונות רק לחילונים
    דיור ללא מע”מ רק לחילונים
    חינוך חינם כמובן רק לחילונים
    וכו וכו וכו

  6. מה לעשות הבן אדם מדבר לעניין. את החרדים מעניין רק הקוגעל
    12/05/2014 09:00
    מרן
  7. והדימיון שרשב”י יפתור להם את כל הצרות. לא כל דבר זה לנגח צריך להודות באמת

  8. אחד מל"ו צדיקים
    12/05/2014 11:13
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  9. ואנחנו לא ידענו.

  10. יום ראשון בלילה
    12/05/2014 15:39
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  11. בקיצור שחרדים יעשו מתי שהמדינה דורשת

    • ישראל   12/05/2014 18:09

      הוא תוקף את הרבנים הראשיים שהם הרי המציאו את דחיית הל”ג בעומר כשהוא חל בראשון