נתניהו: מעשה נתעב ושפל. נפעל לתפוס הרוצח ולהענישו

כוחות הביטחון ממשיכים במצוד אחר המחבל שרצח את דני גונן הי"ד • ראש הממשלה: "מעשה נתעב ושפל. אסור שהשקט היחסי יטעה אותנו" • חמאס נטל אחריות לפיגוע הירי: "הפעולה בוצעה לאחר ביצוע מעקב ותצפית מתוכננת"
נחמן גור וחיים טוויל
ד' תמוז התשע"ה / 20.06.2015 23:15

ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס הערב (מוצאי שבת)  לרצח של דני גונן הי”ד, וכינה אותו “מעשה נתעב ושפל”.

גונן, בן 25, תושב שיכון חב”ד בלוד, שנרצח בפיגוע ירי רצחני  ביום שישי בסמוך ליישוב דולב שבבנימין, יובא הערב למנוחות בבית העלמין בעיר לוד.

נתניהו כתב במוצאי שבת בעמוד הפייסבוק שלו: “הרצח של דני גונן ז״ל הוא מעשה נתעב ושפל, אנחנו נפעל בכל הכוח לתפוס את הרוצח ולהענישו בכל חומרת הדין. אני שולח את תנחומיי למשפחה ומאחל רפואה שלמה לחברו שנפצע בפיגוע”. 

ביום שישי התייחס נתניהו למצב הביטחוני ביהודה ושומרון ואמר: “אסור שהשקט היחסי שמושג הודות לסיכולים רבים יטעה אותנו, הניסיונות לפגוע בנו נמשכים כל הזמן, ואנו נמשיך להילחם בהם בכל האמצעים שעומדים לרשותנו”.

כוחות הביטחון ממשיכים במצוד אחר המחבל שרצח  את דני גונן. הכוחות סורקים בכפרים הפלסטינים באזור ובמקביל מתבצעת פעילות מודיעינית במטרה לאתר את מבצע הפיגוע.

בצה”ל מעריכים כי הרוצח נמצא באיזור הפיגוע וכי הוא מקבל סיוע מהאוכלוסייה הפלסטינית המקומית.

כוחות הביטחון מנסים גם לברר האם מדובר במפגע בודד או במחבל שנשלח על ידי תשתית טרור מאורגנת.

אתמול, שעות אחדות לאחר הרצח, נטל אחריות על האירוע ארגון המתקרא ‘מרואן קואסמה ועאמר אבו עיישה’ –  הנושא את שמם של שני המחבלים שרצחו את שלושת הנערים הי”ד.

היום נטלה הזרוע הצבאית של חמאס אחריות על הרצח וטענה כי הוא תוכנן בקפידה מראש. “אנחנו לוקחים אחריות על הריגתו של מתנחל ציוני ופציעת אחר נוסף”, נמסר בהודעה. “הפעולה בוצעה לאחר ביצוע מעקב ותצפית מתוכננת על המקום ולאחר ביצוע מארב על המכונית”.

הזרוע הצבאית של חמאס הוסיפה כי הפיגוע התבצע “שנה לאחר מותם של השהידים מרואן אלקואסמה ועאמר אבו עישה”

בנוסף, נמסר בהודעה מטעמם של גדודי עז-דין אלקסאם ‘חוליית השהיד מרואן אלקואסמה ועאמר אבו עישה’, כי “הירי בוצע מטווח אפס, לאחר וידוא כי מדובר בציונים. החוליה שביצעה את הפעולה חזרה לבסיסה בשלום. מדובר בפעולה אחת מתוך שרשרת פעולות שהתחילו לפני מספר חודשים כתגובה לפשעי הכיבוש וכתשובה למותם של מספר אזרחים פלסטינים ובתוכם עזאלדין בני ררה מג’נין ועבדאללה רנאים מכפר מאלכ”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות