7 ו-8 שנות מאסר ל-4 מחבלים שפצעו נוסעת ליד ביתר עלית

שי וייספיש
|
א' תמוז התשע"ה / 18.06.2015 16:29
בית המשפט הצבאי ביהודה גזר את דינם של ארבעת המחבלים שפצעו באורח קשה את ציונה קלה, אישתו של הזמר איציק קלה, כאשר נסעה ליד ביתר עלית • המחבלים יידו אבנים לעבר כלי רכב ישראלים שנסעו בכביש עוקף חוסאן, כנקמה על מבצע ‘עמוד ענן’ בעזה • התביעה תערר על זיכויים מהעבירה שיוחסה להם בכתב האישום – ניסיון גרימת מוות

אתמול (רביעי) גזר בית המשפט הצבאי ביהודה את דינם של  ארבעת המחבלים מוחמד חמאמרה, עבד אלחמיד חמאמרה, אסמאעיל חמאמרה ורמאח חמאמרה, אשר פצעו קשה לפני כשנתיים וחצי את ציונה קלה, אשתו של הזמר איציק קלה, בשעה שנסעה בכביש עוקף חוסאן, ליד העיר החרדית ביתר עלית..

כנגד הנאשמים הוגשו כתבי אישום בגין כך שבארבע הזדמנויות שונות בשעות הערב של יום 20 בנובמבר 2012, יידו אבנים לעבר כלי רכב ישראלים שנסעו בכביש עוקף חוסאן, כנקמה ביהודים בעקבות מבצע עמוד ענן בעזה, וגרמו לפגיעות ברכביהם ובגופם.

בהזדמנות האחרונה, הנאשמים יידו אבנים, לעבר כלי רכב ישראלי ממרחק של כשני מטרים בלבד. אחת מהאבנים חדרה את שימשת הרכב הקדמית ופגעה בראשה של הנוסעת שהייתה ברכב – ציונה קלה – שנפצעה קשה כתוצאה מהפגיעה, ועמדה בפני סכנת חיים.

הנאשמים כפרו בכתב האישום ונוהל משפט הוכחות.

ביום 29 בינואר 2015 ניתנה הכרעת דין אשר זיכתה את ארבעת הנאשמים מהעבירה שיוחסה להם בכתב האישום – ניסיון גרם מוות – אך תחת זאת הרשיעה אותם בעבירה חלופית של זריקת חפצים לעבר כלי רכב נוסע.

ביום 18 במרץ 2015 התקיימה ישיבת טיעונים לעונש, במסגרתה העידה מטעם התביעה מיכל קלה בן חמו, אחת מארבע בנותיה של ציונה, אשר סיפרה על פציעתה הקשה של אמה, אשר הייתה עמוד התווך של המשפחה, ומתקשה כיום בהתנהלות היומיומית ואף סובלת מהתפרצויות זעם ; ועל השלכותיה של הפציעה על כלל המשפחה, ובפרט על אחותה מירב, אשר הייתה עם ציונה ברכב בעת קרות האירוע.

עוד, התביעה הצבאית הציגה לעניין העונש את גיליון ההרשעות הקודמות ופסקי דין קודמים בעניינם של הנאשמים מוחמד חמאמרה ועבד אלחמיד חמאמרה.

כאמור, אתמול נגזרו דינם של ארבעת הנאשמים:

על אסמאעיל חמאמרה ורמאח חמאמרה אשר היו קטינים בעת ביצוע העברה וללא עבר פלילי קודם – נגזרו שבע שנות מאסר לריצוי בפועל, מאסר מותנה וקנס;

על מוחמד חמאמרה אשר היה קטין בעת ביצוע העברה והורשע בעבר בעברה של יידוי אבנים וכנגדו עמד מאסר מותנה בר הפעלה בן ארבעה חודשים – נגזרו שבע שנים ועשרה חודשי מאסר לריצוי בפועל, מאסר מותנה וקנס;

על עבד אלחמיד חמאמרה אשר היה בגיר בעת ביצוע העברה והורשע בעבר בעברה של גניבה – נגזרו שמונה וחצי שנות מאסר לריצוי בפועל, מאסר מותנה וקנס.

יצויין, כי בכוונת התביעה הצבאית לערער על הניתוח המשפטי של בית המשפט הצבאי בהכרעת הדין שהביאה לזיכויים של הנאשמים מהעבירה שיוחסה להם בכתב האישום וכן על קולת גזרי הדין.

להשלמת התמונה נוסיף, כי משפטו של מעורב נוסף ביידוי האבנים, עלי חמאמרה, עדיין מתנהל וטרם הגיע לסיומו.