נתן אלתרמן בכחול: כך ייראה שטר ה-200 שקל החדש

בבנק ישראל נערכים לכניסת השטרות החדשים לשוק • שטר ה-200 הוא השני בסדרה לאחר שטר ה-50 החדש שכבר נכנס לשוק • הבנק צפוי לפרסם בהמשך את עיצובו הסופי של השטר ומידע הסברתי אודות סימני הביטחון המשולבים בו
שייע קליין
א' תמוז התשע"ה / 18.06.2015 15:02

לקראת כניסתו למחזור של השטר החדש בעריך 200 ש”ח – השני בסדרת השטרות החדשה – מסר בנק ישראל דוגמאות ראשונות של השטרות ליצרנים, ספקים ומפעילים של מכונות ממכר, ספירה ומיון, הנדרשים לכייל את המכונות שברשותם לקליטת השטר החדש.

צעד זה הוא חלק מתהליך שמטרתו לאפשר לגורמים אלו להיערך מבעוד מועד, מבחינה טכנית ותפעולית, לכניסת סדרת השטרות החדשה למחזור.

דוגמאות השטרות נמסרו על מנת לאפשר את כיול המכונות, כפי שגם נעשה לקראת הכנסתו למחזור של השטר החדש בעריך 50 ש”ח בחודש ספטמבר 2014. 

בטרם כניסתו למחזור של שטר ה-200 ₪ החדש, יפרסם הבנק את עיצובו הסופי והמפורט של השטר, וכן מידע הסברתי מקיף אודות סימני הביטחון המשולבים בו.

בבנק ישראל מציינים שהשטרות הקיימים ימשיכו לשמש את הציבור, ויינתן פרק זמן של מספר שנים, במהלכו תתאפשר החלפת השטרות הקיימים בשטרות החדשים.

םרטי השטר החדש בעריך 200 ₪:

העריך: 200 שקלים חדשים, הדיוקן (אופקי): נתן אלתרמן, הצבע השליט: כחול, מידות: 150 מ”מ X 71 מ”מ, תמונות הרקע בחזית השטר: עלי שלכת, טקסט זעיר בחזית השטר (אינו נראה אלא באמצעות זכוכית מגדלת): השיר: “פגישה לאין קץ”.

תמונות הרקע בגב השטר: צמחייה בליל ירח, טקסט בגב השטר: קטע מתוך השיר “שיר בוקר”. סימנים לעיוורים: אורך שונה לכל עריך – הפרש של 7 מ”מ; סימן ייחודי לכל עריך מודפס בשולי השטר בדיו בולטת ושקופה שניתנת למישוש.

שטר

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תקראו תבינו - אבל ממש תבינו!!!!
    19/06/2015 16:26
    יוני
  1. תקראו את הכתוב על שטר ה200 האדום – ומה יפה ומה נאה כי יכתבו אותו חברי המערכת בתור טור לפני עצמו – כי אילו לפיד שהיה שר האוצר היה קורא את הכתוב – לא היה נגרם שום נזק לתורת ישראל