8 שנות מאסר למחבלים שתכננו לרצוח חרדים באולם שמחות

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר עונשי מאסר על 8 מחבלים שתכננו להגיע בלבוש חרדי אל אולם 'נוף ירושלים' בשכונת בית וגן ולבצע פיגוע ירי המוני • "בחרו אולם שמחות המכיל המוני אנשים, הגיעו, בחנו אותו מקרוב והתוו תוכנית פעולה"
חיים טוויל
כ"ח סיון התשע"ה / 15.06.2015 17:18

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שני) עונשי מאסר על שלושה מחבלים תושבי מזרח העיר, שתכננו לבצע פיגוע ירי באולם האירועים ”נוף ירושלים” בשכונת בית גן.

על המחבלים אנס עויסאת ובאסל עבידאת גזר השופט יעקב צבן שמונה שנות מאסר, ועל המחבל אחמד סרור נגזרו שבע שנות מאסר.

השופט צבן כתב: “הנאשמים ביקשו להוציא לפועל פיגוע ראוותני שיגבה מחיר דמים כבד ולצורך כך בחרו אולם שמחות המכיל המוני אנשים, הגיעו לאולם, בחנו אותו מקרוב והתוו תוכנית פעולה לקטילת רבים באמצעות כלי נשק, והחלו לפעול כדי לרכשם.

“תכניתם של הנאשמים רקמה עור וגידים אך עודנה נותרה בשלבים הראשונים של הוצאתה לפועל ובסופו של יום טרם מומשה”.

על פי כתב האישום, בתחילת חודש דצמבר שנת 2013 החליטו עויסאת ועבידאת, תושבי שכונת ג’בל מוכבר, לבצע פיגוע טרור בירושלים, על רקע לאומני.
השניים החליטו לבצע את הפיגוע באולם שמחות בירושלים, כדי לרצוח מספר גדול ככל הניתן של יהודים. עויסאת הציע לבצע את הפיגוע באולם השמחות ‘נוף ירושלים’ בשכונת בית וגן, שם עבד תקופה קצרה בעבר.

הוא הציע לבצע את הפיגוע באולם זה, מאחר שידע כי בכל אירוע משתתפים בין 800 ל-1500 מוזמנים.

שני המחבלים תכננו להגיע אל האולם בלבוש חרדי, ולהיכנס מהכניסה הראשית, יחד עם המוזמנים. לצורך קידום תוכניתם, הם החלו להתעניין ברכישת תתי-מקלע “מיני עוזי” המתאימים לביצוע הפיגוע בשל גודלם הקטן מחד, ובשל אפקטיביות הירי מאידך.

באמצע חודש דצמבר 2013 גייסו השניים את אחמד סרור, גם הוא מג’בל מוכבר, לביצוע פיגוע הירי עימם. סרור אף מסר לשניים כי ברשותו 15,000 ש”ח, אותם הוא מוכן להשקיע ברכישת הנשק לצורך ביצוע הפיגוע.

בסמוך לאחר גיוסו של סרור, נסעו השלושה לאולם, החנו את הרכב בסמוך לו וניגשו ברגל לבחון את האולם מקרוב.

השלושה בחנו את הכניסה הראשית לאולם השמחות ואת כניסת העובדים. האפשרות המועדפת עליה סיכמו השלושה הייתה כי ייכנסו לאולם דרך הכניסה הראשית של הגברים ושם יבצעו את פיגוע הירי.

לאחר מספר ימים, בשל סכסוך שנתגלע בין סרור לבין השניים האחרים, הודיע סרור שהוא לא מעוניין לבצע עימם את הפיגוע.

בתחילת ינואר 2014, גייסו השניים את עמרו עבדו, גם הוא מג’בל מוכבר, לביצוע פיגוע הירי איתם. במספר פגישות שהתקיימו בין עויסאת, עבידאת ועבדו, החליטו השלושה כי עדיף ששלושתם יבצעו את פיגוע הירי, כך שאפשר יהיה לירות ולפגוע במספר גדול יותר של אנשים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות