החלטתי לעזוב את הבית. אני יכולה לקחת אתי את מטלטלי?

עו"ד אריאל דרור בסדרת השו"ת הקצר בנושאי גירושין: בעלי מילא בשנה הראשונה אחרי הסדרי המזונות והראייה, אך כעת הוא מזלזל בהם, מה עלי לעשות? וגם: החלטנו להיפרד בהסכמה משותפת, אך יום קודם הדיון, בעלי התחרט, האם אוכל לאלצו לתת לי גט?
עו"ד אריאל דרור
כ"ח סיון התשע"ה / 14.06.2015 22:35

שאלה

אני נמצאת בהליכי גירושיו והגשתי תביעת גירושין לביה”ד הרבני, שם כללתי גם את נושא הרכוש. המצב בבית החמיר, ואני רוצה לעזוב את הבית עוד טרם הדיון הראשון, הקבוע לעוד חודשיים. האם אני יכולה להוציא את המיטלטלין המשותפים?

תשובה

ככלל, מאחר ומדובר במיטלטלין משותפים הרי שיש צורך בהסכמת שני בני הזוג לחלוקתם, מאחר והם מהווים חלק ממסת הרכוש המשותף. אין מניעה בשלב זה כי תוציאי מיטלטלין שלך בלבד, שרכשת טרם הנישואין. מומלץ כי תגיעי עם בעלך להסכמה לגבי המיטלטלין שתוציאי, לפחות בשלב זה על מנת למנוע מצב בו הוא יגיש נגדך צו להחזרת החפצים.

שאלה

ערכתי הסכם גירושין עם בעלי, אשר אושר על ידי ביהמ”ש, במסגרתו הוא התחייב לסכום מזונות מסוים עבור 2 ילדינו הקטינים, וכן נקבעו סדרי ראיה. בשנה הראשונה הוא קיים ההסכם, אולם לאחרונה הוא מפחית על דעתו את המזונות, משנה את מועד ההעברה לפי רצונו, וכן מבטל מפגשים רבים בטענה כי צצו לו פגישות.  מה אני יכולה לעשות כדי לדאוג שהוא יקיים ההסכם?

תשובה

 ראשית, לא ציינת בשאלתך האם בהסכם קיים מנגנון מסוים במקרה של מחלוקות, כגון פניה למגשר. בהנחה ולא קיים כזה מנגנון, וככל שפניותייך אליו כשלו, ביכולתך לפתוח תיק הוצאה לפועל במסלול מזונות על מנת לגבות את המזונת שלא שולמו לך (כלומר, ששולמו בחסר). עלייך להצטייד בפסק הדין, בהסכם וכן חישוב מדויק של המגיע לך. בנוגע לביטול מפגשים – ביכולתך להגיש לביהמ”ש שאישר את ההסכם תביעה בענין ביזיון ביהמ”ש- לאור אי קיום ההסכם, או להגיש תביעה להטלת קנסות בגין ביטול סדרי ראיה, בו למעשה תבקשי מביהמ”ש כי יקבע מנגנון של קנס שישולם לך כל אימת שמפגש יבוטל.

שאלה

אני ובעלי החלטנו להגיש בקשה משותפת לגירושין לביה”ד הרבני, לאחר שהגענו למסקנה כי הדבר הנכון ביותר עבורנו הוא להיפרד. טרם טיפלנו בנושאי הרכוש, מזונות ומשמורת. ביה”ד קבע לנו מועד, אולם יממה קודם בעלי הודיע כי הוא אינו רוצה להתגרש, אלא רוצה לתת לנישואין הזדמנות נוספת. האם ישנה אפשרות לגרום לו להגיע לדיון ולתת לי גט?

תשובה

מאחר וטרם נתנה הוראה להתגרש, אלא רק הוגשה בקשה- בעלך רשאי לחזור ממנו מההסכמה אליה הגיע איתך.

ככל שאת חפצה בגירושין, יהיה עלייך להגיש תביעה לגירושין ולכלול בה עילת/עילות גירושין, כדי לשכנע את בית הדין כי עליכם להתגרש.

ניתן להעביר לנו שאלות במייל:

[email protected]

 כל האמור במאמר זה לא בא במקום ייעוץ משפטי פרטני ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות