בתמיכת נתניהו: השרים אישרו החוק שימנע שחרור מחבלים

ראש הממשלה הורה לשרי הליכוד לתמוך בוועדת השרים לחקיקה בהצעת החוק של ח"כ איילת שקד: למנוע מהנשיא את האפשרות להעניק חנינה למחבלים • שבעה שרים תמכו, שלושה התנגדו
שי וייספיש ושרי רוט
י"א אייר התשע"ד / 11.05.2014 12:43

הצעת חוק החנינה של ח”כ אילת שקד, יו”ר סיעת הבית היהודי, ושל ח”כ דוד צור מ’התנועה’, שמבקשת למנוע מהנשיא את האפשרות לחון מחבלים רוצחים, עברה היום (ראשון) בוועדת שרים לענייני חקיקה ברוב של שבעה מול שלושה מתנגדים – השרים יעל גרמן ויעקב פרי מ’יש עתיד’ והשרה ציפי לבני מ’התנועה.

מן קצר לפני התכנסות הוועדה הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו לשרי הליכוד החברים בוועדה לתמוך בהצעה.

יו”ר הבית היהודי נפתלי בנט הגיב על הצעת החוק לאיסור חנינה למחבלים רוצחים שעברה בוועדת שרים: ״מדינת ישראל פתחה היום דף חדש ביחס למלחמה בטרור ובמחוייבותה המוסרית למשפחות השכולות. שנים של סחיטה ושל שחרורי מחבלים סיטונאיים ייעצרו עם העברתו של החוק הזה בכנסת. אני מברך את השרים על תמיכתם בחוק, הבית היהודי יפעל במושב הקרוב להעביר את החוק ללא עיכובים ובמהירות״.

ח”כ שקד הגיבה: “סוף לטירוף שחרור הרוצחים. הממשלה צריכה להדיר רגליה מלהתעסק בגזרי דין בעבירות אלו. זה מחויב במדינה שאין בה עונש מוות וקיים במדינות רבות בעולם”. ובעמוד הפייסבוק שלה כתבה: “תודה רבה לשרים ארדן, סער, לבנת, לנדבר, שמיר, אורבך ואריאל שתמכו”.

גם סיעת ‘הבית היהודי’ מיהרה לברך. “החוק שעבר היום יהדהד בקרב כל מי שמתכנן רצח יהודים. הגיע הזמן שדם יהודי יפסיק להיות המצרך הזול ביותר במזרח התיכון. הבית היהודי שהיתה המפלגה היחידה שהצביעה נגד שחרורי המחבלים תמשיך להילחם כדי לעצור כל החלטה כזאת בעתיד”.

ח”כ רוברט אילטוב מיוזמי הצעת חוק אמר: “מדובר בהצעת חוק מתבקשת הקיימת גם בחקיקה בארה”ב ולפיה קיימים פשעים חריגים אשר לא קיימת לגביהם אפשרות חנינה –כמו רצח ילדים, רציחות המוניות, רציחות אכזריות במיוחד, רציחות סדרתיות ועוד עוד. הצעת החוק מכוונת לכל מעשה רצח באשר הוא, ללא הבדל דת, גזע ומין באשר לזהות הרוצח. מטרתה להחמיר את הענישה, בעונש שאינו עונש מוות ועדיין חמור יותר מזה הקיים כיום.

“אני סמוך ובטוח כי הצעת החוק תביא לכך שבמוחם המעוות של אלו השוקלים לבצע מעשה רצח, ואינם בוחלים בהשלכותיו על הקרבן או על בני משפחתו, תהיה ולו מעט חמלה כלפי עצמם. כך נגביר את ההרתעה ואני מאמין שנמנע חלק משמעותי ממקרי הרצח במדינת ישראל. הצעת החוק הזו טמונה בה משוואה פשוטה המתקיימת בכל מדינה מתוקנת – מי שגוזל עולם ומלואו ישלם בחיים שגזל במלוא חירותו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות