הרב לאו יגשים לילד נוצרי את החלום: לפגוש את האפיפיור

מרק רוק, ילד ערבי-נוצרי בן 16 ממזרח ירושלים, חולה במחלה כרונית קשה • כשפנה אל הרב הראשי עם המשאלה - הרב נרתם לעזור לו: "יבוא עימי לקבלת הפנים הרשמית"
נחמן גור
י"א אייר התשע"ד / 11.05.2014 11:49

עבור נער אחד בן 16, ביקור האפיפיור בישראל יהיה הגשמת חלום של ממש: מרק רוק, נער ערבי נוצרי ממזרח ירושלים, החולה במחלה כרונית קשה, פנה לאחרונה לרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, וביקש ממנו לסייע לו להגשים את משאלתו: לפגוש את האפיפיור.

הרב הראשי אמר לישראל היום, כי מיד כשהתקבלה בלשכתו הבקשה של הילד החולה – היה ברור כי ייענה לה: “כל הביקור של האפיפיור בארץ הוא לצורך הידוק הקשרים בין הדתות, ליצור שיח של שלום ואחווה בין העמים, ואין דרך יפה יותר להראות זאת כאשר ילד קטן מרגיש שהוא יכול לבקש את המשאלה הזאת מרב ראשי לישראל. אני מתכוון להזמין אותו שיבוא עימי לקבלת הפנים הרשמית שתתקיים לאפיפיור, ואני מקווה שתהיה לנו גם אפשרות למפגש של האפיפיור והילד”.

הרב הוסיף: “כשרואים ילד חביב שכזה, שמטופל על ידי צוות מסור שלא מבחין אם הוא יהודי או לא ועושה מה שאפשר כדי לסייע לו, הרי אין ספק שמדובר ביופי הגדול ביותר שיש בעם היהודי, וראוי שהאפיפיור ייחשף לכך”.

מרק סובל, נוסף על מחלתו הקשה, מדלקת פרקים וגידים ומכאבים רבים. מחלותיו מקרינות על מבנה גופו, כך שהוא נראה הרבה יותר קטן מילדים בני גילו. אם לא די בכך, לפני כחודשיים נחבל מרק באופן קשה בתאונה כששער ברזל בחניון התנתק ממקומו ונחת עליו. עד לא מזמן התנהל בכיסא גלגלים, ובימים אלה הוא נעזר בקביים. קרוביו מספרים כי מצב רוחו שפוף ביותר וכי הדבר היחיד שיכול להחזיר לו את הצבע ללחיים הוא ברכת האפיפיור.

לדברי אמו, מרק מאמין שברכה מהאפיפיור והעובדה שהוא יפגוש אותו ויהיה קרוב אליו יעזרו להחלמתו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות