השופט החליט: גזר הדין של לופוליאנסקי ופיינר – בעוד חודש

השופט רוזן קיבל את בקשת המדינה להפריד את גזרי הדין של לופוליאנסקי ופיינר מיתר המורשעים • גזר דינם יינתן בעוד חודש • אולמרט נחקר שוב באזהרה
י"א אייר התשע"ד / 11.05.2014 12:18

יומיים לפני גזר הדין: ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, נחקר הבוקר (ראשון)  באזהרה במשרד היחידה הארצית לחקירות הונאה בחשד לשיבוש הליכי משפט והדחה בחקירה ובעדות, בקשר לתיקי החקירה שהתנהלו נגדו בשנים האחרונות. מדובר בהשלמת חקירה בעקבות העדויות של שאר המעורבים בפרשה, אשר החלה במתן עדות של עדת המדינה, ראש לשכתו לשעבר, שולה זקן.

ביום שלישי הקרוב יינתן גזר הדין בעניינו של אולמרט בפרשת הולילנד, שבה הורשע בקבלת שוחד, כמו גם גזר דינם של יתר המורשעים.

בתוך כך, שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, דוד רוזן, קיבל את בקשת המדינה להפריד את מתן גזר דינם של אורי לופוליאנסקי ואברהם פיינר מיתר המורשעים במשפט הולילינד. גזר דינם יינתן בעוד כחודש – ב-9.6.14.

רוזן הודיע כבר במהלך הטיעונים לעונש, כי הוא מתכוון להקל בעונשיהם של לופוליאנסקי ופיינר. השניים סובלים ממחלות קשות, וחוות דעת שהוגשו לשופט קבעו שעצם מאסרם יסכן את חייהם.

לבקשת המדינה, הורה בשופט רוזן לממונה על עבודות השירות לעשות כל שביכולתו כדי שפיינר יוכל לרצות עבודות שירות, למרות שהוא נכה ב-100% וזקוק לעזרה מסביב לשעון. בעניינו של לופוליאנסקי, הורה רוזן למדינה להשלים בהקדם האפשרי את הבדיקות הרפואיות, כדי שתגבש את עמדתה בשאלת ענישתו.

נחום בנדיקט, יועצו של לופליאנסקי, מסר בתגובה אחרי שהוגשה בקשת הפרקליטות: “אין גבול לציניות ולנבזות של הפרקליטות. לאחר שהשופט אמר את דברו על שאין בכוונתו להטיל עונש מאסר בפועל היות וברור לכל שלופוליאנסקי לא נטל כלום לכיסו ותוך התחשבות בעברו הבריאותי, מנסים כעת בפרקליטות לדחות את גזר הדין באמצעות תרגילים מכוערים, למרות שעורכי דינו של לופוליאנסקי כבר הבהירו שהם מתנגדים לדחיית גזר הדין למועד אחר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות