הרב שטיינמן: “לא צריך להסביר לגבירים כלום. רק לומר: ‘גיב געלט'”

שני נגידים מארצות-הברית שאלו את הגראי"ל שטיינמן: מה לענות לטענות של גבירים ששואלים למה צריך כל כך הרבה אברכים? - ונענו: "תשאל אותם כנגד – למה צריך כל-כך הרבה גבירים..."
י"א אייר התשע"ד / 11.05.2014 00:18

במהלך השבוע הגיע אל ביתו של הגראי”ל שטיינמן ברחוב חזון איש 5, הנגיד הרב שלמה גאטסמאן  מארה”ב – מי שהיה שותף לארגון מסעותיו של הגראי”ל לחו”ל, יחד עם הנגיד הרב שמעון גליק.

השניים הפנו אל הגראי”ל שאלה קשה: לנוכח המצוקה הנוראה בה שרויים אלפי אברכים בארץ- ישראל – מה יש לו לומר לבעלי ממון השומרים חזק בכיס על ממונם, כדי שיבינו את הצורך לתרום מממונם לעמלי התורה אשר ביתם ריק?

ראש הישיבה השיב להם: “לא צריך לענות להם דבר, רק לומר ‘גיב געלט’, תן כסף… ואין צורך להסביר כלום, כי הם יודעים בעצמם טוב מאוד שכל תכלית הבריאה היא לימוד התורה, כמו שכתוב אם לא בריתי וגו’. וכל הטענות למה צריך כל כך הרבה אברכים, הם יודעים לבד שזה שטויות. תשאל אותם כנגד – למה צריך כל-כך הרבה גבירים…”

ושב וחזר על דבריו הראשונים: “לא צריך להסביר להם מאומה, רק לומר להם שיתנו כסף…”

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לגבירים מתחיל ליפול האסימון כנראה
    11/05/2014 14:28
    דוד
  1. אם רוצים שיהיו עוד גבירים, שזה בעצם שם קוד לאנשים חרדים שעובדים ומפרנסים את משפחתם בכבוד, אז לא כדאי לתת כל כך הרבה געלט. עוד געלט שווה פחות גבירים פוטנציאליים. אבל את זה הגראי”ל לא מוכן לקבל כנראה.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   12/05/2014 14:15

      ומי נתן להם את הכבוד – אם לא מלך הכבוד
      נ.ב
      גם אני עובד וגם שמח לתת בכבוד…