מכה לראש הממשלה • היועצת פרח לרנר עוזבת את ביבי: עוברת לעבוד עם אלקין

פרח לרנר, היועצת הוותיקה בלשכתו של ראש הממשלה ומי שנחשבת לאשת הביצוע שלו במערכת הפוליטית, עוזבת את הלשכה הראשונה בשל אכזבתה על שלא זכתה לקידום • עוברת לעבוד לצידו של שר הקליטה והשר לענייני ירושלים זאב אלקין - כמנכ"לית משרד הקליטה • עזיבתה מהווה מכה לראש הממשלה: מאבד מאחז חשוב נוסף בכנסת
שרי רוט
כ' סיון התשע"ה / 07.06.2015 14:55

עוד נטישה בלשכת ראש הממשלה: פרח לרנר, היועצת הקרובה של בנימין נתניהו ומי שאחראית על הקשר בין לשכת ראש הממשלה לכנסת, עומדת לעזוב את הלשכה הראשונה, כדי לעבור לעבוד לצידו של שר הקליטה והשר לענייני ירושלים זאב אלקין – כמנכ”לית משרד הקליטה.

שר הקליטה כבר הגיש את מועמדותה של לרנר לוועדת המינויים של נציבות שירות המדינה.

לרנר, אחת הנשים החזקות בכנסת בפרט ובמסדרונות הממשל בכלל, היא היועצת הוותיקה בלשכתו של ראש הממשלה ונחשבת לאשת הביצוע שלו: היא זו שלוחשת על אוזנו של ראש הממשלה, האחראית על הקשר עם חברי הכנסת והשרים, מונעת תרגילים מלוכלכים, ומי שמאיצה בחברי הקואליציה להצביע לשביעות רצונו של נתניהו.

עזיבתה, על רקע אכזבתה על שלא זכתה לקידום בלשכה, מהווה מכה לראש הממשלה. שכן, לצד נטישת זאת אלקין את תפקיד יו”ר הקואליציה לטובת תפקיד השר, הוא מאבד מאחז חשוב נוסף בכנסת, במיוחד על רקע הקואליציה השברירית.

לרנר, בת 38, הנשואה ליועץ התקשורת אבי לרנר, נולדה באשדוד בשם פרח אלימלך, לאב שעבד בנמל ואם שהיתה תופרת.

היא החלה את דרכה בזירה הציבורית בשנת 2001, כעוזרת של זבולון אורלב בעת שזה כיהן כח”כ. כשמונה לשר הרווחה בממשלת שרון המשיכה בלשכתו.

כשממשלת קדימה עלתה לשלטון בשנת 2006, היא חברה לשר לביטחון פנים, אבי דיכטר, אז בכיר במפלגה, והפכה ליועצת שלו.

כעבור שלוש שנים, כאשר נתניהו ניצח בבחירות 2009, היא עברה לעבוד לצידו. כעת, אחרי שש שנים בלשכה – אחד ממקומות העבודה המורכבים בישראל – היא עוברת לשחק במגרש אחר, הפעם כמנכ”לית. 

בעלה אבי הוא בעל משרד יחסי ציבור ‘לרנר-קום’ המעניק, בין השאר, שירותי יח”צ לעיתון מקור ראשון שבבעלות ישראל היום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות