צה”ל תקף תשתית טרור בעזה; יעלון הורה לסגור המעברים

חיים טוויל
|
כ' סיון התשע"ה / 07.06.2015 08:43
בתגובה לירי הרקטה במוצאי שבת, תקף צה”ל תשתית טרור בצפון עזה • יעלון הודיע על סגירת המעברים כרם שלום ומעבר ארז בעקבות ירי הרקטות בשבוע האחרון • הארגון הסלפי שירה לעבר ישראל ביום רביעי לקח אחריות על השיגור

צה”ל תקף הלילה (ראשון) באמצעות כלי-טיס של חיל-האוויר תשתית טרור בצפון רצועת עזה, זאת בעקבות ירי רקטה שהתפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון.

בטרם נפלה הרקטה נשמעו אזעקות בעיר אשקלון וביישובים במועצה האזורית לכיש ובמועצה האזורית חוף אשקלון. לא דווח על נפגעים או על נזק.

שר הבטחון משה יעלון הורה  בעקבות ירי הרקטות בימים האחרונים, על סגירת מעבר ארז ומעבר כרם שלום, למעט מקרים הומאניטאריים בלבד.

ההחלטה על פתיחת המעברים תתקבל על-פי הערכת מצב ועל-פי שיקולים ביטחוניים. “ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו מוטלת האחריות”, נמסר מדובר צה”ל.

הארגון הסלפי ‘פלוגות השייח עמר חדיד’, הודיע הלילה בחשבון הטוויטר שלו כי הוא אחראי לשיגור הרקטה.

מדובר צה”ל נמסר: “ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו מוטלת האחריות”.

מדובר בארגון סלפי אשר לקח אחריות על שיגור הרקטות לעבר ישראל גם ביום רביעי האחרון.

עוד לפני ירי הרקטה איים בכיר סלפי ברצועת עזה, כי הארגונים הסלפים ימשיכו לשגר רקטות לעבר ישראל. בראיון שהעניק לעיתון הפלסטיני ‘אל-קודס’ אמר אל-אנסארי כי הארגונים הסלפים אינם מחויבים להפסקת האש עם ישראל, וכי ירי הרקטות יימשך אם חמאס לא יענה לדרישותיהם לשחרר את פעילי הארגונים שנעצרו בידיו, ולהפסיק את הרדיפה אחר הארגונים.

“אנו לא מעוניינים בעימות”, אמר, “אבל חמאס ממשיך בהפסקת האש עם ישראל מבלי לענות לצורכי האזרחים בעזה, ובמקביל רודף אחר לוחמי הג’יהאד, עוצר ומענה אותם”.

ח”כ חיים ילין מיש עתיד הגיב להמשך הירי אל עבר ישראל: “מלחמת ‘צוק איתן’ לא הסתיימה, תשעה חודשים שבהם ממשיכים לחפור מנהרות ולירות טילים. האם מצרים צריכה עוד הוכחה לכך שחמאס הוא ארגון טרור רצחני?

“לממשלת ישראל אין מדיניות צבאית ואין מדיניות מדינית. נתניהו עסוק בלפצל את משרד החוץ ולשקם את עזה מבלי לפרז אותה – ככה לא מנהלים מדינה, ככה לא דואגים לביטחון האזרחים, ככה לא נלחמים בטרור ובחרם העולמי. נתניהו שהבטיח להיות חזק ונחוש, מוכיח שוב כמה הוא חלש ורק רוצה לשרוד”.

בימים האחרונים נפרסו סוללות כיפת ברזל ליד מספר ערים בדרום.