רקטה התפוצצה בחוף אשקלון; בכיר סלפי בעזה: נמשיך לירות

חיים טוויל
|
כ' סיון התשע"ה / 06.06.2015 22:00
רקטה נפלה בשטח פתוח בשטח המועצה האזורית חוף אשקלון: לא דווח על נפגעים או על נזק • ראש האגף הביטחוני-מדיני במשרד הביטחון אמר לפני הירי הערב: “ההרתעה עובדת במלוא עוצמתה; חמאס מבינים את זה ועושים הכל כדי למנוע ירי”

רקטה אחת נפלה הערב (מוצאי שבת) בשטח המועצה האזורית חוף אשקלון.

לפני הנפילה נשמעו אזעקות בעיר אשקלון וביישובים במועצה האזורית לכיש ובמועצה האזורית חוף אשקלון. לא דווח על נפגעים או על נזק.

תושבי אשקלון דיווחו כי שמעו הדי פיצוצים.

דובר צה”ל אישר כי רקטה שוגרה מעזה לעבר ישראל וככל הנראה מדובר בשיגור בודד.

אלוף (מיל׳) עמוס גלעד, ראש האגף הביטחוני-מדיני במשרד הביטחון התייחס בתכנית ‘פגוש את העיתונות’ בערוץ 2, לירי מצד ארגוני טרור לעבר ישראל.

“ההרתעה עובדת במלוא עוצמתה; חמאס מבינים את זה ועושים הכל כדי למנוע ירי”, אמר גלעד לפני הירי הערב. “ככל שניתן להעריך, על בסיס כל המודיעין שקיים, ההרתעה תהיה תקפה גם בחודשים הקרובים.

“מדברים על קיץ חם, אני חושב שקיץ חם יהיה חם בטמפרטורות”, העריך גלעד.

ביום חמישי בלילה תקף צה”ל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר שלוש תשתיות טרור ברצועה. התקיפה באה בעקבות ירי של שתי רקטות מעזה לעבר ישראל שעות קודם לכן.

בכיר סלפי ברצועת עזה אמר היום (שבת), כי הארגונים הסלפים ימשיכו לשגר רקטות לעבר ישראל.

בראיון לעיתון הפלסטיני ‘אל-קודס’, אמר אבו אל-עינא אל-אנסארי כי הארגונים הסלפים אינן מחויבים להפסקת האש עם ישראל, וירי הרקטות ימשך במידה וחמאס לא יענה לדרישותיהם לשחרר את הפעילים שנעצרו על ידיו, ולהפסיק את הרדיפה אחרי הארגון .

לדבריו, אין הם מעוניינים לפתוח במלחמה חדשה עם ישראל, אולם הירי נועד למנוע מחמאס להמשיך במלחמת האחים נגדם.

“אנו לא מעוניינים בעימות, אבל חמאס ממשיך עם הפסקת האש עם ישראל מבלי לענות לצרכי האזרחים בעזה, ובמקביל רודף אחר לוחמי הג’יהאד, עוצר ומענה אותם”.