צרפת: מתנגדים לחרם נגד ישראל, אך לאורנג’ זכות להגדיר אסטרטגיה

שייע קליין
|
י"ח סיון התשע"ה / 05.06.2015 13:19
לאחר שראש הממשלה קרא לממשלת צרפת להתנער מאמירתו של מנכ”ל אורנג’, פרסם שר החוץ הצרפתי הצהרה לפיה ארצו מתנגדת בתוקף לכל חרם על ישראל • אבל יחד עם זאת הדגיש: “לנשיא אורנג’ הזכות להגדיר את מדיניות חברתו”

שר החוץ הצרפתי לורן פביוס התייחס היום (שישי) להודעת חברת אורנג’ העולמית על ניתוק קשריה עם פרטנר הישראלית ואמר כי מדינתו “מתנגדת נחרצות לכל חרם על ישראל”.

עם זאת, בהצהרה שפרסם השר הצרפתי הוא הדגיש כי אורנג’ רשאית להגדיר את המדיניות שלה כרצונה: “אמנם זוהי זכותו של נשיא קבוצת אורנג’ להגדיר את האסטרטגיה המסחרית של חברתו”. 

אתמול קרא ראש הממשלה בנימין נתניהו לממשלת צרפת “להתנער פומבית מהאמירה האומללה ומהפעולה האומללה של חברה שנמצאת בבעלות חלקית שלה”.

ממשלת צרפת מחזיקה בכרבע ממניות חברת אורנג’ העולמית.

דבריו של פביוס מגיעים על רקע דבריו של מנכ”ל אורנג’ סטפן רישאר ולפיה הניתוק מפרטנר לא נובע משיקול פוליטי. בראיון לידיעות אחרונות אמר: “בצורה נחרצת אני רוצה לומר שאני נפגע מהרעיון שמישהו חושב שאנחנו רוצים לצאת מישראל מסיבות פוליטיות.

“אנחנו חברים של ישראל, אין לזה שום קשר לישראל, אנו אוהבים את ישראל. מילותיי לא הובנו נכון, אני דיברתי על עניין מסחרי טהור”.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי בירכה על דבריו של שר החוץ הצרפתי: “אני מברכת את ההתנערות של הממשל הצרפתי מכל סוג של חרמות נגד ישראל”, אמרה חוטובלי. “הקו שלא מקבל את החרמות וההשמצה הוא משמעותי וחזק גם באירופה. תפקידנו במשרד החוץ להמשיך ולהיאבק באותם גורמים שפועלים לדה-לגיטימציה של ישראל ולחזק את הקול השפוי והמשמעותי באירופה ובעולם שלא נכנע לתעשיית השקרים”.