תראו מי בא להצדיע לחיילים ממאה שערים שמפקדם הותקף באלימות

יוני גרין
|
י"ח סיון התשע"ה / 05.06.2015 09:59
חיילים מ’תומר’, הגדוד החרדי של גבעתי, שהושבעו אמש ברחבת הכותל המערבי זכו למחווה מיוחדת: רבה הראשי של ירושלים הגיע להצדיע להם ואמר: “ביתי פתוח עבורכם • מאחורי היוזמה עמדה אמו של קצין גבעתי שהותקף כשהגיע לבקר את חייליו החרדים במאה שערים

חייליו של קצין גבעתי שהותקף לפני כחודש בעת שהגיע לבקר את חייליו בשכונת מאה שערים, הושבעו אמש ברחבת הכותל המערבי בירושלים.

בימים האחרונים חשבה אמו של הקצין שהותקף,  כי חייליו החרדים של בנה לא יזכו לחיבוק מהוריהם לאחר ההשבעה – והחליטה לערוך להם סעודה חגיגית בכותל המערבי בירושלים, לפני ההשבעה.

לדברי האם, בשבוע האחרון החלו להציק לה המחשבות על אירוע ההשבעה. “מניסיון אישי אני זוכרת איך אחרי הטקס כל החיילים רצים למשפחות שלהם בגאווה גדולה, וזוכים לחיבוק, לארוחה וחטיפים שכל משפחה מביאה איתה. כאב לי הלב שלחיילים החרדים האלו לא יהיו משפחות בטקס, כי הן מסרבות להגיע”.

 לאחר התייעצות עם בנה הקצין, החליטה האם לערוך לחיילים סעודה חגיגית באחד האולמות הסמוכים לכותל המערבי, וביקשה להזמין גם את רבה של ירושלים, הגאון רבי אריה שטרן, שהפך בחודשים האחרונים למעין ‘הרב של החיילים’.

ההיכרות עם רבה של ירושלים החלה לפני כחודש, אז זימן הרב את הקצין ורעייתו לשיחת חיזוק, בעקבות המתקפה שחווה בשכונת מאה שערים.

מיד לאחר הזמנת הרב שלשום, הודיע רבה של ירושלים כי הוא מבטל תוכניות קודמות שנקבעו לו, במטרה להשתתף באירוע.

שעות ספורות לפני ההשבעה הגיע הרב שטרן וקיים שיחה עם החיילים. “הגיוס שלכם הוא הרבה יותר גדול מאשר של חיילים אחרים שזוכים לתמיכה משפחתית”, אמר להם. “המעשה שלכם הוא הקרבה כפולה למען עם ישראל, כי מלבד ההקרבה בצבא עצמו, אתם גם נושאים בקושי הרגשי של הניתוק מהמשפחה”.

שטרן

במהלך דבריו ציטט הרב שטרן מהמקורות את מאמר חז”ל  ‘אל תפרוש מהציבור’ והסביר כי הלל הזקן הסביר כי לא מדובר על אי קיום ההלכה אלא על פרישה מהציבור.

“כל מי שפרש מהציבור נאמר שאין לו חלק לעולם הבא ומי שכן משתתף, חלקו גדול. הצבא שאתם נוטלים בו חלק הוא דבר שעם ישראל זוכה בו אחרי דורות רבים”.

בסיום השיחה הזמין הרב שטרן את החיילים לארוחת שבת בביתו, והצהיר בפניהם כי ביתו פתוח עבורם מתי שיחפצו.

משתתפים בטקס מציינים, כי למרות מה שחשבה אמו של הקצין, הורי החיילים ממאה שערים הגיעו והשתתפו בטקס ההשבעה.