מירי רגב על ‘סערת הכריך’: חזיר אתה רוצה? תאכל בבית

שרת התרבות יצאה בראיון ל'קול ברמה' נגד החלטת צה"ל לבטל את העונש שהוטל על החייל שאכל כריך עם בשר חזיר • ""אני חושבת שאסור לאכול חזיר, חד וחלק, במדינה. כשאתה על מדים תכבד את שומרי המצוות"
חיים טוויל
י"ח סיון התשע"ה / 04.06.2015 21:21

שרת התרבות ודוברת צה”ל לשעבר, ח”כ מירי רגב, התייחסה הערב (חמישי) לסערה סביב עונשו של החייל שאכל סנדוויץ עם בשר חזיר בבסיס צה”ל.

בראיון לעיתונאי ישורון תורג’מן במהדורה המרכזית של תחנת הרדיו ‘קול ברמה’ – אמרה רגב: “אני חושבת שאסור לאכול חזיר, חד וחלק, במדינה. אני לא אחליט לחילוני מה לאכול. אני באופן אישי כמובן לא אוכלת חזיר, אני אדם מאמין.

“בוודאי בצבא חד וחלק אסור להכניס חזיר. נקודה. כן הוא היה צריך להיענש ולא צריך לבטל עונש מהסוג הזה, כדי להעביר מסר: חזיר אתה רוצה? תאכל בבית, לא בצבא, לא כשאתה על מדים, תכבד את הרגשות של חיילים אחרים שנמצאים איתך בחדר, שומרי כשרות ומצוות”.

רגב הדגישה כי לא הייתה מבטלת את העונש. “אני לא הייתי מבטלת את העונש. חד וחלק אני חושבת שבצבא אנחנו צריכים להיות ברורים ונחושים.

“בצבא הגנה לישראל משרתים חרדים, דתיים, מסורתיים, חילונים, קיבוצניקים, מושבניקים, שכונות, פריפריה ומרכז. התפקיד שלנו זה לכבד את הנהלים והסטטוס קוו הקיים בכל מה שקשור לכשרות ושבת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מירי
    06/06/2015 14:37
    אני מאמין
  1. את מדימה !!!