בנט ולפיד נגד ראש הממשלה: מתנגדים לביטול מוסד הנשיאות

נתניהו, שיצא הלילה ליפן, מנסה להפוך את הגלגל ומעדיף לקדם חוק שיבטל את מוסד הנשיאות, אבל לא נראה שזה יצליח לו: השותפות הקואליציוניות 'יש עתיד' ו'הבית היהודי' מתנגדות לביטול
י"א אייר התשע"ד / 11.05.2014 00:01

ביום שני מסיימת הכנסת את פגרת הפסח ופותחת את מושב הקיץ: הזירה הפוליטית הולכת ומתלהטת לקראת הבחירות לנשיאות, על רקע סגירת תיק הבדיקה המשטרתית שנפתח נגד השר סילבן שלום ועל רקע דיבורים בדבר יוזמת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבטל את מוסד הנשיאות.

נתניהו, שיצא הלילה ליפן, מנסה להפוך את הגלגל ומעדיף לקדם חוק שיבטל את מוסד הנשיאות. עד כה ראש הממשלה גם לא הודיע באיזה מועמד מבין המתמודדים יתמוך. בתחילה היו דיבורים כי יתמוך בשר סילבן שלום, אבל לאחר החקירות בפרשיות שונות שהעיבו כצל על האפשרות כי ירוץ, ולמרות שהתיק בעניינו נסגר, נראה שלא בטוח שנתניהו ימליץ עתה על מועמדותו. מועמד אחר משורות הליכוד, רובי ריבלין, לא ממש ביחסים טובים עם נתניהו, כמו גם עם רעייתו שרה.

ההשערות בדבר הסיבה לכך שנתניהו חפץ בביטול מוסד הנשיאות נעות בין חוסר יכולתו למצוא מועמד קרוב לליבו, לבין החשש כי לאחר הבחירות הבאות, נשיא המדינה הנבחר יהיה זה שיכריע מי יעמוד בראש הממשלה. שכן, על פי כל ההערכות, תוצאות הבחירות הבאות יביאו אל הכנסת שלל מפלגות בסדר גודל בינוני. במצב שכזה יהיה המועמד שירצה בראשות הממשלה תלוי בהמלצות לנשיא – שיכריע מי בעל הסיכויים הטובים ביותר להקים ממשלה. היות וגם סילבן שלום וגם רובי ריבלין אינם נחשבים מאוהביו הגדולים של נתניהו, ובטח שלא פואד בן אליעזר מועמד העבודה, כמו גם דליה איציק – מעדיף נתניהו שיבוטל מוסד הנשיאות.  ומי יכריע על מי תוטל הרכבת הקואליציה? ככל הנראה תתוקן תקנה שתקבע כי מועמד המפלגה בעלת מספר המנדטים הרב ביותר יעמוד בראש הקואליציה.

אלא שכעת מסתמן, כך על פי דיווח בערוץ 10, כי מי שיתקעו מקלות בגלגלי הניסיונות לבטל את מוסד הנשיאות הן דווקא השותפות הקואליציוניות – ‘יש עתיד’ ו’הבית היהודי’, שעדיין לא הכריזו על המועמד המועדף עליהן. ההשערות הן כי יש עתיד תתמוך בשלום, והבית היהודי בריבלין, אולי דווקא משום שנתניהו אינו תומך בו.

סביר להניח שכבר בימים הקרובים נצפה במסדרונות הכנסת במועמדים השונים, בדרכם לקרב על ליבו של כל ח”כ ותמיכתה של כל מפלגה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות