5.5 שנות מאסר נגזרו על ראש עיריית רמת גן לשעבר צבי בר

צבי בר, ראש עיריית רמת גן לשעבר, ספג גזר דין קשה: חמש שנות מאסר וחצי בפועל • בנוסף ישלם ראש העיר בן ה-80, שאולץ להתפטר בשל האישומים נגדו והורשע בקבלת שוחד, 1.5 מיליון שקלים קנס ומיליון שקלים נוספים יחולטו מרכושו
חיים טוויל
י"ז סיון התשע"ה / 04.06.2015 10:44

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר 5 וחצי שנות מאסר על ראש עיריית רמת גן לשעבר, צבי בר. בנוסף, חייב בית המשפט את בר לשלם קנס של מיליון וחצי שקלים, וחילוט של מיליון שקלים מרכושו.

בר בן ה-80 הורשע בקבלת שוחד בשווי כולל של כשני מיליון שקלים בתמורה לקידום מיזמי נדל”ן, וכן בהלבנת הון, הפרת אמונים ושיבוש הליכי חקירה.

בר אמר לאחר הקראת גזר דינו כי הוא דוחה בתוקף את הכרעת הדין וגזר הדין: “כל חיי שירתתי את המדינה והציבור, 25 שנה בעירייה 35 שנה בכוחות הביטחון, גם ביום הקשה הזה מצפוני נקי.

“השנים האחרונות היו קשות מנשוא עבורי ועבור ילדיי. בכוונתי להמשיך להילחם ולערער לעליון”.

הפרקליטות ביקשה להטיל על בר עונש של תשע שנות מאסר בפועל לפחות, בעוד ההגנה ביקשה להתחשב בגילו ותרומתו של בר ולהטיל עליו עבודות שירות.

בסוף חודש פברואר הורשע בר, לאחר שהשופט גורפינקל קבע כי גרסאותיו של בר בפני בית המשפט היו “סותרות ומזגזגות”, ומנגד העריך את אמינות עדותו של עד המדינה בפרשה.

נאשמים נוספים בפרשה נידונו לתקופות מאסר משתנות. חיים גייר נדון ל- 11 חודשי מאסר בפועל, דוד לוי נדון ל- 22 חודשי מאסר בפועל ואילו שאול לגזיאל נדון ל- 33 חודשי מאסר בפועל.

כתב האישום כלל חמישה אישומים:

על פי האישום ראשון לקח לכאורה בר שוחד בסך 224,125 דולר וטובות הנאה נוספות משני יזמים בעיר רמת גן בתמורה לקידום פרויקט בית ליראור המצוי בשטחה התכנוני של העיר. השוחד ניתן באמצעות החזר הלוואה שלקח בר בלונדון. כספי השוחד הולבנו באמצעות העברות כספים במזומן לחברות בחו”ל ומשם לחשבון ההלוואה של בר בלונדון.

על פי האישום השני לקח לכאורה בר שוחד מיזם בעיר רמת גן אשר העביר לבנו של בר מניות, בחברה אשר היתה בשליטת היזם. היזם גם מינה את בנו של בר למנהל בחברה ללא תמורה. זאת בתמורה לקידום פרויקט מגדלי התמרים המצוי בשטחה התכנוני של העיר. כמו כן פעל בר בניגוד עניינים עקב היותו שותף בחברה אחרת עם אותו יזם בעת שפעל לקידום הפרויקט.

על פי האישום השלישי לקח לכאורה בר שוחד בסכום של 100,000 דולר מבעל עניין בפרויקט חילופי שטחים בעיר רמת גן בין הר נפוליאון לשכונת השקמה. השוחד הוסווה כהלוואה לתקופה של שנה אשר בר לא החזיר במועדה ולא נדרשה ממנו. כמו כן פעל בר בניגוד עניינים במסגרת תפקידיו השונים עקב קשריו החברתיים והכלכליים עם בעל העניין. בנוסף מואשם בר בשיבוש מהלכי משפט במסגרת אישום זה.

על פי האישום הרביעי לקח לכאורה בר שוחד בסך 465,000 ש”ח וטובות הנאה נוספות מבעל עניין בפרויקט הילקרסט המצוי בשטחה התכנוני של העיר. זאת בתמורה לקידום הפרויקט והגדלה משמעותית בזכויות הבנייה בפרויקט.

האישום החמישי כולל עבירות מס הכנסה על סכומי השוחד אשר לקח לכאורה בר ולא דיווח לרשויות המס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות