בתום ההפגנה בעפולה: שלושה עצורים ויידוי אבנים

בני משפחתה של דדון, שנרצחה במגדל העמק כנראה על רקע לאומני, ארגנו צעדת מחאה בעפולה • כאלפיים מפגינים נשאו שלטים: "שלי נרצחה המדינה שתקה" • תושבים זועמים חסמו בשבת כבישים וריססו על חנויות "מוות לערבים" • גם בתום ההפגנה: יידוי אבנים על ערבים • לפחות עשרה עצורים בעימותים עם המשטרה
שי וייספיש
י"א אייר התשע"ד / 10.05.2014 21:22

עשרה בני אדם נעצרו אמש (מוצאי-שבת) בעפולה, בתום עצרת מחאה שהתקיימה לזכר שלי דדון הי”ד, שנרצחה בשבוע שעבר, ככל הנראה על רקע לאומני, בעת שהייתה בדרכה לראיון עבודה במגדל העמק. במהלך הלילה שיחררה המשטרה שבעה מהעצורים והשלושה הנותרוים יגיעו הבוקר לדיון בבקשה להארכת מעצרם,  שניים בחשד שניסו לפגוע ברכבם של ערבים מהאזור וחשוד נוסף ביידוי אבנים במהלך ההפגנה.

כוחות יס”מ ומשטרה התעמתו עם 200 מפגינים שהשתתפו בעצרת, חסמו כביש המוביל לכביש המחבר בין עפולה לג’נין, זרקו אבנים על כלי רכב של ערבים וצעקו “מוות לערבים”. במהלך התקרית, כאשר מספר צעירים ניסו לפגוע ברכב של ערבים תושבי האזור, המשטרה עצרה עשרה חשודים, והם נלקחו לחקירה בתחנת המשטרה.  במקביל, עשרות צעירים מנעו מכמה ערבים לצאת מבית קפה שממוקם בשדרה המרכזית בעפולה.

האירועים התרחשו לאחר שיותר מ-2,000 מתושבי עפולה התאספו במוצאי-שבת ברחבת בית ‘יד לבנים’ בעיר, משם יצאו לצעדת מחאה לזכרה של תושבת העיר שלי דדון הי”ד.

המפגינים קראו “דמנו לא הפקר”, “שלי נרצחה המדינה שתקה”, “היום זו שלי, מחר זה יכול להיות אתה” ו”מוות לרוצחים” – וצעדו לעבר כיכר העצמאות, הכיכר המרכזית בעיר, שם נערכה העצרת.

הרצח מעורר סערה גדולה בעפולה, ותושבי העיר ובני משפחתה של דדון העלו טענות על חוסר הביטחון שהם חשים כלפי שרים וחברי כנסת שהגיעו לנחם את המשפחה. העצרת אורגנה על ידי בני המשפחה ובמהלכה נאמו אביה של שלי – יעקב, וראשי עיריית עפולה, נצרת עלית, ומגדל העמק.

ראש העיר מגדל העמק אלי ברדה אמר בנאומו: “אנחנו פה בלב אחד וכולנו מחבקים, מזדהים, אוהבים ומתפללים למען משפחת דדון. פה בארץ צריך להגן על הילדים שלנו, על האזרחים שלנו. לכן אנחנו בעד דמוקרטיה, זכויות למיעוט, שוויון חובות, שוויון הזדמנויות, אבל אנחנו לא ניתן שהדם של הילדים שלנו יהיה הפקר ונתפלל ששלי תהיה הנרצחת האחרונה”.

גם ראש העיר נצרת עילית, אלכס גדלקין, חזר על הקריאה כי ‘דם ילדינו אינו הפקר’: “אני רואה בהפגנה צעד חשוב והכרחי להעברת המסר לירושלים – דמם של תושבי הגליל איננו הפקר. יש להגביר את הביטחון האישי של התושבים ולהחמיר את הענישה. רק לפני חצי שנה איבדנו את החייל עדן אטיאס ז”ל. עד מתי”?

אמה של דדון, אילנה, קראה בשבוע שעבר לתושבי האזור להגיע לצעדה: “אני מבקשת במיוחד מהאימהות – בואו לצעוד יחד איתנו כדי להגיד די לאירועים כאלה. לא יכול להיות שילדה תלך לראיון עבודה ולא תחזור יותר הביתה. אנחנו כאן כדי לצעוק די, מספיק. היום זאת שלי, מחר זאת מישהי אחרת. כולנו צריכים להתעורר”.

גם במהלך השבת היו מהומות בעפולה,  כאשר תושבים זועמים חסמו כבישים וריססו על חנויות “מוות לערבים”.

רצח שלי דדון הפגנה ותהלוכה בעפולה1

רצח שלי דדון הפגנה ותהלוכה בעפולה2

רצח שלי דדון הפגנה ותהלוכה בעפולה3

רצח שלי דדון הפגנה ותהלוכה בעפולה4

רצח שלי דדון הפגנה ותהלוכה בעפולה5

רצח שלי דדון הפגנה ותהלוכה בעפולה6

רצח שלי דדון הפגנה ותהלוכה בעפולה7

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות