שוטר בלגי כתב בדף הפייסבוק שלו: “הייתי הורג את היהודים אחד-אחד”

נתן פרל
|
י"ג סיון התשע"ה / 31.05.2015 18:14
השוטר כתב בדף הפייסבוק שלו: “המילה יהודי עצמה אומרת מלוכלך. הייתי עושה עם היהודים מה שהם עושים עם הפלסטינים” • ראש העיר הגיב: ” יכולה להבטיח לכם שיחל הליך פיטורים. שוטר זה יצטרך לבוא ולהסביר את עצמו”

שוטר בלגי העובד בעיר מולנביק יועמד בפני הליך פיטורים לאחר שכתב בפייסבוק דברי נאצה נגד העם היהודי, לפיהם אין לו בעיה “להרוג אותם אחד אחד”, כלשונו.

“המילה יהודי עצמה אומרת מלוכלך”, כתב השוטר בדף פייסבוק, שמאוחר יותר התברר כי הוא עומד מאחוריו, “אני לא חייב לכם שום כבוד ואילו הייתי שם בישראל, בכנות, הייתי עושה עם היהודים מה שהם עושים עם הפלסטינים, הורג אותם אחד אחד”, הוסיף.

לפי הדיווח בערוץ 7, בעיריית מולנביק אמרו בתגובה, כי הם בהלם מהדברים, וכי מחר (שני) יינקטו צעדים נגד האיש.

“אני יכולה להבטיח לכם שיחל הליך פיטורים. שוטר זה יצטרך לבוא ולהסביר את עצמו בפני המכללה. תהיה לו ההזדמנות להגן על עצמו, אך תדעו שאין לי שום סובלנות כלפי סגנון דיבור זה, זה בלתי מתקבל על הדעת “, אמרה ראש העיר פרנסואז שפמנס.

גם הקהילה היהודית המקומית לא נותרה אדישה לנוכח הדברים החמורים.

נשיא הליגה הבלגית נגד אנטישמיות, אמר: “יש באמת האצה בזמן האחרון בנוגע לאנטישמיות. הדבר החמור ביותר הוא שאיש זה, אשר אמור לייצג ולגלם את ערכי השלום, מסית לאלימות ולשנאה. ישנם חוקים המיועדים להרשיע אנשים בגין התנהגות זו”.

נזכיר כי ביום רביעי האחרון, אירח מלך בלגיה, פיליפ ליאופולד לואי מארי,  בארמונו בבריסל משלחת של רבני וראשי הקהילה היהודית במדינה, כדי לדון על הנושאים שעל סדר יומם של יהודי המדינה.

מדובר במפגש היסטורי, שכן עד היום לא הוזמנה משלחת רשמית של הקהילה היהודית אל ארמון המלוכה.

במהלך הפגישה הבהיר המלך כי דלתו פתוחה וכי הוא קשוב לסייע בכל אשר יבקשו. הוא סיפר עוד, כי רק לפני כחודש ביקר במחנה ההשמדה אושוויץ, וכי הוא מזדהה עם העם היהודי ותחושותיו.