הפרקליטות: לדחות גזר דינו של לופוליאנסקי • יועצו: ציניות ונבזות

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה בקשה לדחות את מתן גזר דינו של אורי לופוליאנסקי בפרשת הולילנד, כדי שיוכל לבצע בדיקות רפואיות שיקבעו את מצבו • יועצו: פרקליטיו כבר הודיעו שמתנגדים לדחייה
שי וייספיש
ט' אייר התשע"ד / 09.05.2014 14:06

פרקליטות המדינה הודיעה היום (שישי) כי מבקשת לדחות את מתן גזר דינם של אורי לופוליאנסקי ואברהם פיינר במשפט הולילנד. השופט דוד רוזן קבע את מתן גזרי הדין לשבוע הבא וצפוי להיענות לבקשת המדינה.

לופוליאנסקי חלה בסרטן לפני מספר שנים ועל-פי חוות דעת רפואית, עצם מאסרו עלול לסכן את חייו. פיינר סובל מנכות של 100%, מרותק לכיסא גלגלים וזקוק לעזרה מסביב לשעון.

 התובע, עו”ד יוני תדמור, אומר בפנייה שהוגשה היום לרוזן, כי יש לערוך ללופוליאנסקי בדיקות נוספות, כדי שהמדינה תוכל לגבש את עמדתה בדבר האפשרות שיוכל לרצות מאסר בפועל. לגבי פיינר כותב תדמור, כי בשל מצב בריאותו הקשה בצורה חריגה, מסכימה המדינה לבקש לגזור עליו עבודות שירות. לצורך כך היא מבקשת מרוזן להורות על קבלת חוות דעתו של הממונה על עבודות שירות בטרם יגזור את דינו.

 כזכור, לפני 10 ימים, ביקש השופט מפרקליטות המדינה להוציא את אורי לופוליאנסקי ואברהם פיינר ממתחם הענישה שהציעה לשאר החשודים – ולהגיע איתם להסדר. השופט ציין, כי גם אם לא תהיה הסכמה – העונש יהיה קל מאוד ויהיה דומה לזה שיושג בהסכמה. המדינה ביקשה לגזור על שניהם מאסר של שלוש שנים כל אחד. 

לדברי השופט, הוא נוטה להתערב במתחמי הענישה בעניין השניים, גם בשל העובדה שלא נטלו כסף לכיסם הפרטי, וגם בשל מצבם הבריאותי. “קשה לי מאוד לומר: מצב רפואי זה לא מקלט, יש בית חולים ברמלה. השאלה היא האם אנחנו כמערכת יכולים לאטום את עצמנו. יש גבולות.  יש פה שוחד, יש פה שחיתות, זה סיאוב. הייתה תמורה. אני לא מקל ראש לשנייה. אני לא נסוג. אבל הם אנשים לא בריאים ולא לקחו לכיסם ולא לכיסי ילדיהם ולא לכיס של הסבתא שלהם”, הוסיף השופט רוזן.

“אם הלכתם להסכמה עם זקן – ואני עוד לא בטוח שאני מקבל אותה, מה שהיא נתנה לתיק פה, זה שהוא היה יכול להימשך פחות – אז פה אתם לא יכולים? אתה רוצה לראות את פיינר בבית סוהר? אנחנו רק אנשי חוק וזה הכל? צריכה להיות גם אנושיות במערכת”, דברי השופט.

נחום בנדיקט, יועצו של לופליאנסקי, מסר בתגובה: “אין גבול לציניות ולנבזות של הפרקליטות. לאחר שהשופט אמר את דברו על שאין בכוונתו להטיל עונש מאסר בפועל היות וברור לכל שלופוליאנסקי לא נטל כלום לכיסו ותוך התחשבות בעברו הבריאותי, מנסים כעת בפרקליטות לדחות את גזר הדין באמצעות תרגילים מכוערים, למרות שעורכי דינו של לופוליאנסקי כבר הבהירו שהם מתנגדים לדחיית גזר הדין למועד אחר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות