שני ח”כים מש”ס ביטלו תמיכתם בחוק נגד ‘ישראל היום’

הח"כים יצחק וקנין ויצחק כהן יבקשו מיו"ר הכנסת להסיר את שמם מרשימת יוזמי החוק • מסבירים: לא היינו מודעים למשמעותו כשהתבקשנו לחתום על ההצעה
יוני גרין
ט' אייר התשע"ד / 09.05.2014 10:35

שניים מתוך תשעת חברי הכנסת, יוזמי הצעת החוק שהוגשה כדי להביא לסגירת העיתון ישראל היום, החליטו לבטל את תמיכתם בו.

לפי דיווח בישראל היום, המנהל קמפיין מאסיבי נגד החוק, מדובר בח”כים יצחק וקנין ויצחק כהן מש”ס, ששמותיהם מופיעים בהצעת החוק כיוזמים, לצד שבעה ח”כים אחרים. שני הח”כים ציינו כי החליטו למחוק את שמם מרשימת יוזמי החוק, משום שבשעה שהתבקשו לחתום לא היו מודעים כלל למשמעות הצעת החוק, העלולה לפגוע ב’ישראל היום’.

לפי הדיווח, כשנשאל אם הוא חתום על הצעת החוק אמר ח”כ וקנין, המשמש סגן יו”ר הכנסת, כי הוא אינו זוכר שחתם עליה. לאחר שהובהר לו כי הוא מופיע ברשימת היוזמים, הודיע שהוא “מתנגד לחוק הזה, כי איני רוצה להתערב בחופש העיסוק ובמאבק עסקי בין שני עיתונים. אם בעלי ‘ידיעות אחרונות’ סבורים שזה לא הוגן שמחלקים את ‘ישראל היום’ בחינם, שיחלקו גם הם את העיתון שלהם בחינם וירוויחו מפרסומות כמו ‘ישראל היום'”.

כן הודיע וקנין כי ביום שני הבא, כשייפתח כנס הקיץ של הכנסת, יבקש מהמזכירות למחוק את שמו מרשימת יוזמי החוק.

גם חברו של וקנין לסיעה, ח”כ יצחק כהן, הודיע: “איני תומך בחוק הזה”. ח”כ כהן, המשמש יו”ר ועדת האתיקה של הכנסת וזכה השנה באות “אביר איכות השלטון”, אמר כי החליט למחוק את שמו מההצעה, בעיקר בשל החשיבות הרבה שיש בעיניו לחופש הביטוי וכן משום שהוא “דואג לתעסוקתם של אנשים, וברור לי שסגירת ‘ישראל היום’ תגרום אובדן מקור תעסוקה ללא מעט עובדים”.

אתמול שוחחו ביניהם שני הח”כים מש”ס והחליטו לשלוח מכתב משותף ליו”ר הכנסת שבו יודיעו לו כי החליטו להסיר את שמם מרשימת יוזמי החוק. שבעת הח”כים האחרים התומכים בהצעת החוק הם איתן כבל מעבודה, רוברט אילטוב מהליכוד ביתנו, איילת שקד מהבית היהודי, אלעזר שטרן מהתנועה, אריאל אטיאס מש”ס, אילן גילאון ממרצ ויואל רזבוזוב מיש עתיד.
* * *

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות