להשמיד את מתקני הגרעין באיראן? ברק: “בפחות מלילה”

שר הביטחון לשעבר אהוד ברק הגיב לדברי ראש ה-CIA לשעבר שטען: ישראל לא יכולה לתקוף באיראן בלי לשתף את ארה"ב, כי צה"ל הוא קטן, וכמות הנזק תהיה מוגבלת
ט' אייר התשע"ד / 09.05.2014 11:19

ביום חמישי שעבר, אמר ראש ה-CIA לשעבר מייקל היידן, כי לדעתו האפשרות שהישראלים יתקפו באיראן מבלי לשתף בכך את ארצות הברית לא הגיונית מבחינת תוצאות. “בעיראק זה נעשה בהצלחה, ובמבט לאחור אומרים שזו הייתה החלטה טובה”, אמר. “עם איראן התסריט שונה – המרחק, הפיזור של המתקנים”, לטענתו הכוח הצבאי של צה”ל הוא קטן, וכמות הנזק תהיה מוגבלת. “לא בטוח ששווה להם לסכן את היחסים האסטרטגיים שלהם בשביל זה”.

כתגובה, אמר אמש שר הביטחון לשעבר אהוד ברק, בכנס ויינברג של מכון וושינגטון, כי ניתן לתקוף ולהשמיד את מתקני הגרעין של איראן ב”פחות מלילה אחד”.

לדברי ברק, המשא ומתן של מדינות המערב עם איראן, יצר מצב בו לאיראן אין שום תמריץ להגיע להסכם סופי, שיהיה מאוד כואב עבורם. “איראן פועלת על סמך הנחה שהממשל האמריקני שינה את המטרה מ’לא תהיה איראן בעלת נשק גרעיני’ ל’לא תהיה איראן בעלת נשק גרעיני במהלך הממשל הנוכחי'”.

ברק הוסיף והדגיש כי הממשל הישראלי התחייב “לעשות כל מה שיידרש כדי שאיראן לא תהפוך לשחקנית בעלת נשק גרעיני … כשאנו אומרים שכל האופציות על השולחן, אנו מתכוונים לזה ומצפים שאחרים יתכוונו לזה גם”. לדברי ברק, קל יותר להשמיד את הגרעין האיראני מאשר את הנשק הכימי הסורי. ברק לא התייחס לשאלה מי אמור להשמיד את תכנית הגרעין האיראנית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות