ברקת מצמץ: אחרי האיום – דחה בחודש את הדיון על הספורטק

אריה ריבקינד
|
י' סיון התשע"ה / 28.05.2015 19:12
לאחר שראש עיריית ירושלים איים לפטר את הנציגים החרדים שלא יצביעו בעד התקציב לספורטק המתוכנן לקום בעמק הארזים – הודיע ברקת: “מוריד מסדר היום את סעיף הספורטק וסעיף ההקצאה בגבעת מרדכי עד להסכמה מלאה” • העונש לחרדים: דחה גם את הדיון על הקצאה חרדית בשכונת גבעת מרדכי • יועצו: “לא יהיה שינוי בפרויקט. נקיים הליך הידברות”

דרמה במועצת עיריית ירושלים: “לטובת שלימות העיר אני מוריד מסדר היום את סעיף הספורטק וסעיף ההקצאה בגבעת מרדכי עד להסכמה מלאה”, כך הודיע הערב (חמישי) ראש העיר ניר ברקת, בהודעה שמסר במליאת מועצת העיר.

עם זאת, למרות שנכנע ודחה את ההצבעה בחודש, העניש ראש את הנציגים החרדים בכך שהחליט לדחות גם את הדיון על ‘שטח המריבה’ בשכונת גבעת מרדכי. מדובר בהקצאה לבית כנסת שהושגה לאחר פעילות מאומצת של הנציגות החרדית לאחר שנים של שתדלנות, וזוכה להתנגדות מצד נציגים במועצת העיר.

על שני הנושאים תוקם ועדה שתנסה למצוא פיתרון מוסכם.

סיעת ירושלים מאוחדת, בראשות חבר המועצה אריה קינג, יוזמת גישור בין ראש העיר לחברי המועצה החרדים. לפי המתווה של הסיעה, הספורטק יועבר לשכונת פסגת זאב. “בניה של הספורטק בשכונה כגון פסגת זאב יוסיף לקידומה ופיתוחה של שכונת התפר בירושלים”, אטמר אריה קינג.

אולם יועצו של ראש העיר לענייני חרדים אומר: “לא יהיה שינוי בפרויקט. נקיים הליך הידברות”.

קודם לכן איים ראש העיר על חברי המועצה החרדים כי הוא הופך את ההצבעה על התקציב לספורטק, המתוכנן לקום בעמק הארזים, להצעת אי אמון.

המשמעות הייתה: מי שיצביע נגד התקציב יפוטר מיידית מתפקידו בקואליציה העירונית – כולל סגני ראש העיר מהמפלגות החרדיות.

אולם למרות האיום המפורש שהונח על שולחנם, ראשי הסיעות החרדיות של ש”ס ודגל התורה הודיעו כי בהוראת גדולי התורה יצביעו נגד ההצעה. “אנחנו נצביע נגד, ואם ראש העיר יפטר – אז נשב באופוזיציה”, אמר בכיר בדגל התורה לחרדים 10.

יועציו של ניר ברקת ניהלו כל העת דיונים עם הנציגים החרדיים, בניסיון להגיע למתווה מוסכם, שימנע את פירוק הקואלציה העירונית. 

כבר אתמול קיבלו נציגי סיעת דגל התורה במועצת העיר – סגן ראש העיר ישראל קלרמן,  יו”ר הסיעה אליעזר רואכברגר ויצחק פינדרוס, את הוראתו הגראי”ל שטיינמן להתנגד בהצבעה על התקציב.

גם נציגי ש”ס במועצת העיר יצביעו נגד התקציב, לאחר שקיבלו הוראה מנשיא מועצת חכמי התורה , חכם שלום כהן, להתנגד בהצבעה.

נציגי סיעת אגודת ישראל יוחנן וייצמן, שלמה רוזנשטיין ויוסי דייטש יתנגדו גם הם.

נציג סיעת בני תורה, חיים אפשטיין, הודיע כי לא יצביע נגד העברת התקציב. הוא ימנע בהצבעה.