אדוני השוטר: 35 שוטרים חרדים נקלטו במשטרה

חלקם גדול מ-35 השוטרים החדשים ישרת בתפקידי סיור, חקירות, כעוזרים לטכנאי המז"פ • השוטרים החדשים ישרתו בתחנות המשטרה הקרובות לביתם • בכיר במשטרה: "השוטרים החרדים מביאים איתם רוח חדשה"
שי וייספיש
י' סיון התשע"ה / 28.05.2015 18:17

35 שוטרים חרדים הצטרפו למשטרת ישראל:  בשנים האחרונות עושה משטרת ישראל מאמץ להרחיב את שורות המשרתים, בעיקר תוך שימת דגש על אוכלוסיות מגזריות.

“השוטרים החרדים מביאים איתם רוח חדשה, יכולת לשוחח עם הציבור החרדי ב’גובה העיניים’ ובכך לתת מענה ראוי ונכון לאוכלוסייה שממנה הם הגיעו”, אומר בכיר במשטרה.

חלק מהשוטרים החדשים הינם שח”מים – כלומר לאחר טירונות צבאית, אולם רובם מגיע במסגרת השירות האזרחי בטחוני. השוטרים החדשים ישרתו בתחנות המשטרה הקרובות לביתם.

חלקם הגדול של השוטרים החדשים ישרת בתפקידי סיור, חקירות, כעוזרים לטכנאי המז”פ ועוד.

בימים האחרונים למדו השוטרים על ערכי המשטרה, טיפול במגוון אירועים שונים וחקירות, וכמובן למדו את רזי תיפעול כלי נשק וערכו מטווחים.

מדובר בבני ישיבות שלראשונה בחיים החזיקו נשק. לפי המשטרה, ההתרגשות הרקיעה שחקים, כפי שמספר יוסף, תושב צפון הארץ: “התרגשתי לאחוז כלי נשק ולירות בו, זה משהו אחר לגמרי ממה שדמיינתי. ההחלטה שלי להתגייס למשטרה הייתה לאחר שיקול דעת מעמיק והתייעצות עם רבנים אליהם אני מקורב. גם אישתי ובני המשפחה הקרובים היו חלק בשלב הלבטים”.

שוטרים

יוסף מוסיף: “דווקא הופתעתי מכך שאישתי תמכה בי מהרגע הראשון לבצע את הצעד של גיוס למשטרה. שמחתי לבסוף לקבל את ההסכמה הרבנית ואת הסכמת המשפחה לצעד הזה, וככל שהימים עוברים אני מרגיש בטחון בהחלטה”.

יוסף מיועד לשרת בתחנה צפונית, קרובה למקום מגוריו. הוא יתפקד כסייר בשטח.

אלי, תושב ירושלים ובעברו תושב בני ברק, מבוגרי ‘הישוב’ בתל אביב, בן 25, נשוי ואב לשני ילדים, החל להשתלב במערך המיחשוב של משטרת ישראל. אלי מספר על דרכו למשטרה ואומר כי למרות גילו, כאשר הגיע לבקו”ם “החלטתי ללכת על זה”.

אלי מספר כי אשתו מאוד תומכת במהלך ו”אמא שלי התרגשה מאוד וכך גם חמי וחמותי. כיום, כשאני פוגש את חברי מהישיבה וגם אלה הלומדים איתי לימודי המשך, אני ממליץ להם להגיע אל המקום בו האתגר הוא הגדול ביותר מבחינת עשייה פורצת מגזר”.

שוטרים

דוד מתגורר בעיר חרדית במרכז הארץ. גם הוא כ-34 השוטרים האחרים בוגר של מיטב הישיבות החרדיות בישראל. דוד קיבל החלטה להתגייס במסגרת השירות האזרחי בטחוני למשטרה.

“לאחר שנכנסתי לעובי הקורה של משטרת ישראל הגעתי למסקנה כי קיים מרחק גדול מאוד בין הדימוי הציבורי של המשטרה ושל השוטרים. כאן גיליתי כי כולנו בני אדם ולמרות שוני מובנה בין קהלים שונים המאחד גדול יותר מהמפריד”.

35 השוטרים יתחילו בראשית השבוע הבא את תפקידיהם בכלל מחוזות משטרת ישראל ויצטרפו אל 15 החוקרות והחוקרים מהמגזר החרדי שהחלו את שרותם לפני כחודשיים בעיקר בתחום החקירות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בהצלחה מאיר אדמון
    04/06/2015 10:07
    משה שרווד
  1. וואלה אני מכיר תבחור מישיבת יצחק ירנן באשקלון מזל טוב ובהצלחה