מבוכה באל על: הטייסים לא הופיעו, מאות נתקעו בנתב”ג

טיסות למינכן, בוקרשט, בודפשט, ולוטון בוטלו בשל שביתת טייסי אל על • הטייסים לא התייצבו בשעות המיועדות וסירבו לענות לטלפונים • אל על: מתנצלים
נחמן וייס
ט' אייר התשע"ד / 08.05.2014 21:37

ביזיון כזה לא זכור כבר זמן רב: מאות נוסעים שהגיעו לנמל התעופה בן גוריון מצאו עצמם מקורקעים, בשל סירוב טייסי אל על להפעיל את הטיסות הסדירות על פי לוח הזמנים.  הטיסות עוכבו, וחלקן אף בוטלו, לאחר שהטייסים לא התייצבו בשדה התעופה, וסירבו אף לענות לטלפונים. הטיסות שבוטלו הן למינכן, לבוקרשט, לבודפשט וללוטון – ארבע הטיסות שטייסיהן פתחו ב”שביתה איטלקית” – וחלו שיבושים בזמני ההמראות של טיסות נוספות, בהן טיסת הדגל של החברה לניו יורק.

הטייסים שיבשו את לוח הטיסות, ככל הנראה במחאה על תנאי העסקתם, וזאת לאחר שהמו”מ בין ההנהלה לעובדים עלה על שרטון. מחאת הטייסים פרצה ללא הודעה מוקדמת, דבר שגרם למאות נוסעים להמתין בטרמינל 3 בנתב”ג, עד שהחברה תשיג טייסים חילופיים.

הסיבה למשבר הוא כישלון המשא ומתן על הסכם עבודה חדש, דבר שדרדר את יחסי העובדים וההנהלה.  בנוסף, קיים מחסור בטייסים, בפרט בצי מטוסי הבואינג מדגם 737 המבצעים את הטיסות לאירופה. זאת משום הגידול שחל בהיקף הפעילות של צי זה, בעקבות הסכם השמים הפתוחים בין ישראל לאירופה והפעלת מתכונת טיסות חדשה.

מחברת אל על נמסר בתגובה:  “עקב אי-זמינות של אנשי צוות אוויר, חלו שיבושים בלוח הטיסות. בתקופה האחרונה נאלצה אל על להתמודד עם שיבושים בלוחות הזמנים ובהצבת המטוסים, עקב אי-זמינות טייסים וחוסר היענות מצדם לפניות החברה לבצע טיסות”.

עוד מסרה החברה: “מנכ”ל החברה, דוד מימון, יחד עם ההנהלה, פועלים למציאת דרכים למימוש התכנית המסחרית של החברה, הפועלת בסביבה תחרותית קשה ולהוציא את הטיסות כסדרן, תוך צמצום הפגיעה בלקוחות. חברת אל על מתנצלת בפני הלקוחות שנפגעו ופועלת להביא את הנוסעים ליעדם בהקדם האפשרי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות