הבעלות על קבר דוד: האחות השכולה הפיצה כרזות – ונעצרה

אחר שרשרת אסונות שפקדה את משפחת לפיד, מצאה עצמה רעיה - בתו של מרדכי ואחותו של שלום שנרצחו בפיגוע - במעצר ועם צו הרחקה מהעיר העתיקה • האשמה: הדבקת סטיקרים
נחמן וייס
ח' אייר התשע"ד / 08.05.2014 17:06

אחר שרשרת אסונות שפקדה את משפחת לפיד, מצאה עצמה כעת רעיה – בתו של מרדכי ואחותו של שלום שנרצחו בפיגוע – במעצר משפיל ועם צו הרחקה מאזור העיר העתיקה בירושלים. האשמה: הדבקת סטיקרים. העילה: מחאה כנגד תכנית הממשלה להעניק לנוצרים האוונגליסטים בעלות על חלק ממתחם קבר דוד בהר-ציון.

מעצרה של לפיד בא בעקבות הפצת מדבקות שקראו למנוע מממשלת ישראל להעניק לוותיקן בעלות על קבר דוד המלך בהר ציון. זאת, על רקע ביקורו המתוכנן של האפיפיור במקום, ובעקבות כוונת הממשלה להסמיך ריבונות משותפת של הנוצרים על חלק ממתחם הקבר, הנחשב לאתר מקודש עבור העם היהודי.

Screen Shot 2014-05-08 at 1.43.14 PM“חשודה בהדבקת מדבקות”. מתוך הפרוטוקול

את העילה למעצרה ניתן לאשש בנימוקו של השופט בכתב ההחלטה: ״המשיבה חשודה בהדבקת מדבקות שנוסחן מצוי בתיק […] מתבקש שחרורה ממעצר בהרחקתה מאזור העיר העתיקה עד ה-28 לחודש. עצמת העילה של חשש להישנות המעשים מושפעת מטיבם, אך מדובר בנושא נפיץ לסוגיית חופש הביטוי המצריך זהירות יתרה בטרם פגיעה בזכויותיהם של מי שמבטאים עצמם״. 

לפיד, משוררת וציירת שתערוכה שלה מוצגת בימים אלה בשכונת מקור ברוך בירושלים, בילתה יום ולילה במעצר משפיל בתחנת המשטרה במגרש הרוסים, לטענתה ועל פי נוסח הפרוטוקול – בתואנת שווא חסרת בסיס חוקי ואתי.

“בזמן שהממשלה משחררת סדרתית של רוצחים, העוול עוד יותר זועק לשמים, במיוחד כשהעצורה היא אחת מקרבנותיהם”, מסבירים גורמים שפעלו לשחרורה של לפיד, ומספרים בכאב על האסונות של משפחתה, ובתוכם: האח יהורם שטבע למוות במקווה; האב ואח נוסף שנרצחו בפיגוע בשנת 1994 בחברון; האח משה שטבע בבור מים באפרת.

עוד מספרים כי בשעה שאחיה, שלום הי”ד, היה נכנס לישיבה, היה הרב שך זצ”ל קם לכבודו.

אתמול הזהיר הגאון רבי שמחה הכהן קוק, רב העיר רחובות וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, כי ממשלה שתמסור לאפיפיור את החדר מעל קבר דוד, תיזכר, לדבריו, לדיראון עולם. “תארו לעצמכם אם עם אחר היה עושה מעשה דומה… היינו זועקים, וכעת כשיהודים עושים את זה כולם שותקים. אנחנו מידרדרים לתהום עמוקה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות