“ראש העיר לא נחקר ולא היה קשור לעורך הדין רונאל פישר”

יוני גרין
|
ג' סיון התשע"ה / 21.05.2015 18:03
ביממה האחרונה רחשו הרשתות החברתיות שמועות: ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש, נחקר בפרשת עו”ד פישר • לשכת ראש העיר: “שמועות הופצו על ידי גורמים שונים או אינטרסנטיים. ראש העיר בוחן אפשרות להגשת תביעת דיבה” • כך הזינו ‘ציוץ’ בטוויטר, ידיעה באתר גדול, וקשר מהעבר של חבר מועצה בכיר עם עו”ד פישר את השמועות המרושעות

ראש עיר חרדי נחקר? ביממה האחרונה רחשו הרשתות החברתיות שמועות כביכול ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש, נחקר במשטרה בפרשת עו”ד רנואל פישר.

עם התגברות חרושת השמועות, ולאחר פניות רבות מצד עיתונאים, פרסמה לשכת ראש העיר את ההודעה הבאה: “בניגוד לשמועות שהופצו הבוקר על ידי גורמים שונים או אינטרסנטיים, ראש עיריית אלעד ישראל פרוש לא נחקר ולא היה קשור בשום צורה לעורך הדין רונאל פישר. ראש העיר בוחן אפשרות להגשת תביעת דיבה נגד מפרסמי הידיעה השקרית”.

מה שהניע את חרושת השמועות, בין היתר, היה ציוץ בטוויטר של יעקב ריבלין, הכתב הפוליטי של עיתון בקהילה, שהופץ אמש גם בקבוצות הוואטס-אפ: “אני רוצה לומר מילה אחת בשבחו של רנואל פישר. במסגרת הקשרים המיוחדת שלו לכאורה במשטרה הוא לא הפלה בין חילונים לחרדים. במיוחד בתחום ראשי הערים”.

הציוץ פורסם לאחר שבאתר ynet פורסם אמש בפרסום ראשון, כי במחלקה לחקירות שוטרים חושדים כי עורך הדין רונאל פישר, קצין המשטרה ערן מלכה וקצין נוסף במשטרה, היו מעורבים בחקירה שהביאה להפלתו של ראש עיר מכהן בישראל.

הרקע שהזין את השמועות היה גם הקשר של שי נתן, חבר מועצת העיר אלעד והמשנה לראש העיר ישראל פרוש, עם משרדו של עו”ד רנואל פישר.

בקדנציה הקודמת – עת כיהן יצחק עידן כראש העיר – הגיש שי נתן, יו”ר הבית היהודי באלעד ובן בריתו של ישראל פרוש, דרישה למנות ועדה קרואה לעיר אלעד.

את המכתבים והעתירות ששיגר אל שר הפנים דאז אלי ישי ולבית המשפט העליון ביצע באמצעות משרדו של עורך דין פישר.

בהמשך נפתחה חקירת משטרה נגד ראש העיר יצחק עידן – והקריירה הפוליטית שלו חוסלה.

• שי נתן, האם בשעתו, אחרי שהגשת בקשה למינוי ועדה קרואה ואחרי שנפתחה חקירה פלילית, רנואל פישר פנה אליך וביקש שלא לדבר על החקירה, כיוון שהיו דיבורים שאתה “מדבר יותר מדי”?

פישר

“לא היה ולא נברא. את התיק שלי ניהלה עו״ד מירב משען ממשרדו של פישר. עם רונאל נפגשתי בהתחלה וניהלתי שיחה כללית של 5 דקות. לאחר מכן לא ראיתי אותו ולא דיברתי איתו יותר”.

• האם נחקרת או תושאלת בימים האחרונים במשטרה?

“לא”.