עטופת הילה ונסוכת זוהר-
כתובתה מרובה ומלאת מוהר.
הבט חתן, שא אל כלה עין-
התקדשו נא עתה בברכת היין.
התבונני כלה, הסירי הילת הינומך-
יגאל חתן את ימי עלומך.
אילת אהבים, משוש כל לב-
לזאת כל אב, נפשו ישובב.
כלילת מעלה ונטולת חסר-
עטרת בעלה, היא לו הכתר.
תתקע”ד דורות בקרן זווית מונחת-
בידי אב אוהב מטופחת, לרגע לא מוזנחת.
חיזר אביה אחרי כל אומות-
פנה לאנשי ערב, דעותיהם עקומות,
ביקש ידי מערב, הנהגותיהם איומות.
נע לצפון זע לדרום-
וכמעט שביקש להשיאה לבני מרום.
אל עבדו משה ניגש, אל שורש הנשמה-
טרם קראם וכבר הכריזו: “נעשה ונשמע”.
הנה חתן הנה כלה, ואיה חופה-
קידש ההר, התקדשה התקופה.
סיני יועד, אבני ההר מורקו-
ההר הועד ומעשי בראשית שתקו.
ציפור לא צייץ, פר לא געה-
בין אש ומים פייס, כילה הרעה.
בעלי מומין נתרפאו, הן כולם חתניו-
כפופין נזדקפו, ביראה יעמדו לפניו.
שמים וארץ כשני עדים-
אומות העולם המה שושבינים.
בקולות שופר, ברד ותימרות עשן-
נתקדשה הכלה, קידש החתן.
גורלם זה בזה נקשר, חייהם נצחיים-
תורת – ישראל, זהו סם החיים.
*
הביטי כלה, ראי חתנך-
בין גויים שוכן, בגלות מתהלך.
נפשו לך כמהה, שאור שבעיסה מעכב-
בארץ עמים טמאה, את דרכו מנתב.
אך ליבו בל עימו, את כלתו מבקש-
אף כשהיה- דור פתלתול ועיקש.
לפני אביך הפילי תחינתך-
זכרי חסד נעורים, כשראה חינך.
ישוב אבי ונפשי גאלה-
אז אלך אליך כלתי
“לכה דודי לקראת כלה”.