זוהו כל 150 נוסעי המטוס שהתרסק בצרפת: אייל באום ז”ל יובא לקבורה

הזיהוי של אייל באום ז"ל בוצע תודות לעבודת הקודש של צוות מתנדבי זק"א, שאספו בעבודה מאומצת ובתנאים קשים ביותר, מקסימום ממצאים שנשלחו לזיהוי • זק"א: "תוך שבועיים ימסרו החלקים. נטפל בהעברתם לקבורה בישראל"
חיים טוויל
ב' סיון התשע"ה / 19.05.2015 23:49

זוהו כל 150 נוסעי מטוס חברת ג’רמן ווינגס, חברת בת של לופטהאנזה, שהתרסק לפני חודשיים בדרום צרפת – כולל גופתו של הישראלי אייל באום ז”ל.

מזק”א נמסר כי הזיהוי בוצע תודות לעבודת הקודש של צוות מתנדבי זק”א, שאספו בעבודה מאומצת ובתנאים קשים ביותר – בגובה של מעל 2000 מ’ בהרי האלפים – מקסימום ממצאים שנשלחו לזיהוי.

“תוך שבועיים ימסרו החלקים. ארגון זק”א יטפל בהעברתם לקבורה בישראל”, נמסר.

בהתרסקות שארעה לפני חודשיים, כאשר טייס המשנה, אנדראס לוביץ, התאבד עם המטוס, נהרגו 144 נוסעים ושישה אנשי צוות שהיו על סיפון טיסת 4U9525.

משלחת של שמונה מתנדבי זק”א יצאה ימים ספורים לפני פסח לצרפת, כדי לאתר את גופת האזרח הישראלי אייל באום ז”ל שנספה בהתרסקות. אל שמונת חברי המשלחת הישראלית הצטרפו בשטח צוות של מתנדבי זק”א מצרפת – והם חברו אל המחלצים שכבר פעלו בזירה.

מתנדבי היחידה הבינלאומית של הארגון הם למודי ניסיון רב באיתור נעדרים, לאחר שהשתתפו בפעולות חילוץ באסונות טבע ואסונות תעופה.

“המתנדבים פעלו בעבר בעשרות אירועי אסון בארץ ובחו”ל, גם במצבים שהיו בגדר מחט בערימת שחת”, אומרים בזק”א.

אייל באום ז”ל, בן 39 מהוד השרון, החזיק באזרחות ישראלית-ספרדית וחי בגרמניה.

אייל באום

“מיום ההתרסקות של המטוס היינו בקשר רציף עם משפחתו וכן היינו מוכנים לצאת לזירת האסון כבר בשבוע שעבר”, סיפר אז מתי גולדשטיין, מפקד המשלחת. “לצערי היה עיכוב עם האישורים, קיבלנו בקשה נוספת מהמשפחה וכן הצלחנו לקבל את כל האישורים הנדרשים. אנו נעשה את המקסימום באיתור הנעדר הישראלי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות