כיצד נאם נציג יהודי של סטודנטים גויים בטקס שחל בשבת? צפו

דן גרינברג הוא סטודנט להנדסה שמונה לדובר טקס סיום הלימודים באוניברסיטת בניגהמטון שבניו-יורק • אלא שגרינברג הוא יהודי שומר שבת והטקס חל בשבת • מה עשה?
שלמה בן חיים
ב' סיון התשע"ה / 20.05.2015 00:33

טקסי סיום לימודים וחלוקת תארים הם הזדמנות לנאומים חגיגיים, שבמרכזם ניצב תמיד נאומו של נציג הסטודנטים, לרוב מן המצטיינים שבהם.

כזה הוא דן גרינברג, שסיים את מסלול לימודי ההנדסה שלו באוניברסיטת בינגהמטון (עיר במדינת ניו יורק), ונבחר כנואם מטעם חבריו הסטודנטים.

אלא שהטקס החשוב, בו השתתפו 2500 סטודנטים ובני משפחותיהם, חל ביום השבת, וגרינברג לא הסכים לעמוד מול הקהל ולהעביר את נאומו בעזרת המיקרופון. לשם כך הוא  הסריט את עצמו שלושה ימים קודם לכן, והקהל צפה בו מדבר על גבי מסך.

“השבת של היהודים היא היום בו אנו מתנתקים מכל הטכנולוגיה”, פתח גרינברג את נאומו המפתיע, “לא כותבים, לא  נוהגים, ולא מבשלים. זה זמן להירגע ולהיפגש עם כל החברים.

“השבת היא חלק גדול מהחיים שלי. אני הולך לבית כנסת בבוקר, ואחר כך אוכל בחב”ד את ארוחת הצהריים. לפני הנאום התקשרתי לרבי שלי ולחברי הנהלת האוניברסיטה, והתייעצתי אתם אודות בעיית הטכנולוגיה בשבת. מתברר שחלק מן המיקרופונים מותרים לשימוש בשבת, אלא שלא הייתה לנו כל דרך לוודא מי מהם.

“מאחר שכך, הסכימה ההנהלה שהנאום יוקלט מראש. כעת יום רביעי, ומחר יש לי מבחן גדול, אבל אתם רואים אותי בשבת…”

בסיום דבריו הודה גרינברג לאנשי האוניברסיטה שאפשרו לו להקליט את הנאום מראש כדי לשמור על קדושת השבת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צדיק
    20/05/2015 06:38
    מנשה
  1. הוא צריך שידוך???