מסע החתמה על ‘קול קורא’: לאסור אירועים בהיכל הארנה

נחמן גור
|
א' סיון התשע"ה / 19.05.2015 15:44
ב’קול קורא’ נקרא הציבור להדיר רגליו מ’היכל ארנה’ וארגונים ומוסדות יתבקשו שלא לקיים במקום אירועים • ‘יד לאחים’ לברקת: תחתום על התחייבות שלא לקיים אירועים דומים בעתיד • לחצים על מארגני אירועים שכבר הזמינו האצטדיון – לבטלם

איום של הרגע האחרון? בעקבות אירוע השמד המיסיונרי שייפתח מחר (רביעי) ב’היכל ארנה’ שבירושלים, יוצא יד לאחים במסע החתמה של גדולי הרבנים, מכל החוגים, על ‘קול קורא’ הפונה לכל יהודי לבל ייטול חלק באירוע כלשהו המתקיים באיצטדיון.

במקביל נקראים הארגונים, המוסדות והגופים הציבוריים שלא לקיים אירועים כלשהם במקום.

ביד לאחים גם מפעילים לחצים על מארגני אירועים שכבר הזמינו את ההיכל – לבטלם.

 ב’קול קורא’, עליו יחתמו בימים הקרובים גדולי הרבנים, נכתב כי צעדים אלו ננקטים “לנוכח העובדה שעיריית ירושלים, אשר הינה הבעלים, באמצעות חברת אריאל, על היכל הארנה, מסרבת לבטל את הכנס בחג השבועות ומסרבת לחתום על התחייבות בכתב לבל יתקיימו בעתיד אירועים מיסיונריים כל שהם בהיכל ארנה”.

 כפי שהתפרסם, במרכזו של כנס השמד שיערך ב’היכל ארנה’, שיימשך ארבעה ימים, כולל בחג השבועות, יתקיים דיון מקיף בהשתתפות בכירי המיסיון בדרכים לשדרוג הפצת ‘הבישור’ – פעולת השמד שבמרכזה המרת הדת ואמונה באותו האיש רח”ל, בקרב יהודים מתושבי הארץ והתפוצות.

 ביד לאחים מצביעים על רשימת רבי המיסיונרים הידועים זה שנים לשמצה, שאמורים ליטול חלק באירוע חסר התקדים.

הרשימה כוללת, בין היתר, את היהודי המומר אבי מזרחי, מהמיסיונרים הבולטים בארץ של כת ‘היהודים המשיחיים’ וראש קהילה מיסיונרית נודעת בתל אביב; המיסיונר אבנר בורסקי, עורך כתב העת המיסיונרי ‘משכן’; שירה סורקו רם, מראשי הכתות המיסיונרית ‘תפארת ישוע’ ו’מעוז ישראל’; קובי פרגוסון, מראשי הארגון המיסיונרי הבינלאומי ‘ישוע ישראל’; מוריס סרולו, מנהל ארגון ‘בישור עולמי’ האחראי על אירועי שמד רבים ברחבי הארץ; דניס לינדסאי, ראש הכת המיסיונרית ‘משיח לעמים’, האחראי על אירועי שמד ברחבי הארץ; וויין הילסדן, אן הילסדן ווייקו נואורהו, ראשי הכת המיסיונרית ‘מלך המלכים’ ועוד.

 בפניה של הרגע האחרון קוראים ביד לאחים לראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, לקבל החלטה יהודית אמיצה של קידוש השם ולבטל לאלתר את כנס השמד המיסיונרי ולהתחייב בכתב קבל עם ועדה כי אירועים כאלו לא יישנו עוד בהיכל ארנה ובירושלים עיר הקודש.

 הארגון מבקש גם מהציבור הרחב להמשיך בהפעלת הלחץ על מקבלי ההחלטות, עד לביטולו המוחלט של הכנס המביש.

ביד לאחים מציינים, כי הלחץ הציבורי החל כבר לתת את אותותיו בכך שהמיסיונרים הפסיקו לפרסם כי הכניסה לכנס הינה חופשית, אולם למגינת לב המיסיונרים קוראים עדיין לציבור לרכוש כרטיסים ולהגיע לכנס השמד.

בתוך כך, בצהריים התקיימה בלשכת ראש העיר, ניר ברקת, פגישה בהשתתפות רבני העיר ירושלים, הראשל”צ הגאון רבי שלמה משה עמאר והגאון רבי אריה שטרן, בה לקחו חלק נציגי הסיעות החרדיות והדתיות ונציגי חברת ‘אריאל’ ומנהלי אצטדיון ‘הארנה’, בכדי להפיק לקחים להבא מהאישור שניתן לכנס המיסיון.

לפי המסתמן, בין הצדדים הוסכם כי להבא, אירועים מסוג כזה יעברו לפני אישורם, לבדיקת הרבנים הראשיים של העיר, כדי שיאשרו או יפסלו את קיומם.